Wednesday, June 27, 2007

Stabilt

*Kors i taket*

Ca 1h efter att jag ringt Consekvensus så ringde det på min dörr. Där hade jag Tinkerbell.

Jag tvättade (uppenbarligen) hade satt hänglås på dörren lite demonstrativt så ingen skulle ta min tvätt tid.
Tinkerbell frågade om han kunde få låna nyckeln.
Självklart fick han det. Han fick dessutom den stora bonusen av mitt sällskap, jag skulle ner ändå.

Öppna dörren var inte svårt... För att visa hur lite effekt mitt hänglås hade puttade jag på dörren, och så var den öppen, haha

Jag frågade om han ansåg den dörrkarmen "stabil". Och det tyckte han.
Jag visade "flisorna" som lossnade... Då höll han med om att det kanske inte såg helt stabilt ut.

Detta är den fina lagningen...

lagad

Både fint och stabilt, skillnaden är som natt och dag ;)

Finns 2 dörrar bredvid tvättstugan. Det är ofta inbrott i dessa förråd (vaktmästarnas).
Lösningen på detta problem har varit att Consekvensus borrat in skruvar i dörrarna så ingen kan komma in... Inte ens dem själva...

Dessa skruvar tas hela tiden bort... Men Consekvensus har mot slutet ej borrat igen dörrarna på nytt... "Vi har ej haft inbrott"

Av nån konstig anledning satte Tinkerbell spontant dit nya skruvar idag.
Hur kommer det sig att han gjorde detta utan mitt påpekande för en gångs skull?

Hmmmm.... "den brutna nyckeln i låset" kanske inte endast var en bruten nyckel?

No comments: