Thursday, June 21, 2007

Nu ska jag gnälla igen

*ASG*
Nu är det dags igen!
Detta kommer vara helt meningslöst att läsa. Men jag måste skriva av mig, jag får spel!

Håller på och gör lite ärenden, fixar och packar. Ska åka hem till familjen över midsommar (åker imorgon)

Hur som...
Gå till apoteket är sjukt tråkigt!!
Jag undviker det så länge det går.
För tyvärr får man/jag ofta räkna med en "kö tid" på typ 30min eller mer...

Nu den senaste tiden har min doktor varit bisarrt förvirrad.
Jag kan se förbi några misstag. Men nu är det många, och medicin kan vara allvarligt och något doktorerna får hålla lite ordning på.

Har 1 medicin jag inte klarar mig utan. Den får min kära doktor skriva ut 3mån åt gången av.
Sist jag träffade honom kom vi överens om att vi fick ju se till att medicinen räckte över sommaren (det vill säga hans semester).

Gick till apoteket förra veckan.
Satt i den långa kön. Fick 1 månads medicin.
Visst det gick ju. Jag fick " 1 månad" på mig att ringa och reda ut problemet.

Nu hade jag fixat så jag skulle få resterande medicin.
Plus att han hade skickat in ett recept på 1 medicin till jag behöver just nu.

Satt hela långa kön nyss. Fick mina 2 månader (den medicinen han missade sist).
Sen kom vi till nästa medicin. Jag tittade på asken och sa "10 tabletter?"

Jag tar 1-2 tabletter/dag och får alltid 100 tabletter så jag SLIPPER springa till apoteket hela tiden...

Kassörskan tittade också och sa att hon tyckte det såg konstigt ut när hon skrev ut lappen. För på receptet stod det (in mailat) 10 tabletter.... 6 veckors intervall....

10 tabletter = 5-7 dagar.... räcka 6 veckor? *ASG*

Det är lugnt. Har medicin hemma. Uppenbarligen har han missat en "nolla".
Men varför ska jag nu behöva ta tag i detta också?

Så ja, nu har jag klagat av mig :P

2 comments:

Anonymous said...

Jävla idiot till läkare du har
/Greta

Johanna said...

*håller med* ;P