Sunday, June 17, 2007

alot of crap

Sitter och fortsätter jobbet att "Backupa" datorn....

Var hemma hos Greta igår. Dumpade av lite blygsamma 135gb av skit där... Tror det var nått sånt, haha....
Så nu har jag utrymme att flytta mina sista filer till säkerhet :P

Enda nackdelen är att det tar tid, och datorn blir sjukt seg... Men kan ju blogga så länge... Sen startas det om och jag tänkte spela lite :)

Vilken dag det var igår, haha... Blir ofta inte många lugna sekunder när jag och greta är igång...
Summering av vad vi hann med:
-Flytta mina datasaker
-Laga mat
-Snacka skit
-Kasta ut saker från 4e våningen
-Se på film
-Jaga råttor

Det var väl en ganska händelserik kväll? haha...
Lite av det kanske kräver vidare förklaring.
Eller så är det så att det inte förvånad längre :P

Gretas hus renoveras (lång tragisk historia i sig).
Arbetarna använder mitten av "gården" som soptipp.

Detta har gjort att hyresgästerna ser ännu större möjlighet att använda sig av soptippen...
Där har varit sopsamling innan, men ej "officiell"

Hur som helst... Greta hade en del saker som behövde tömmas och slängas från hennes Vindförråd... Bland annat en gammal säng. Efter att NOGA ha kontrollerat att där inte var nån på gården kastade vi ner sängen från 4e våningen... Vilket "bang" det var hur skoj som helst!

Oj nu började det åska!! (intresseklubben noterar)

Sen råttorna...
Jo, det har samlats råttor i sophögen med :(
Dessa råttorna skulle vi försöka dokumentera genom att ta bild av på natten..
Därav råttjakten... Men råttan/råttorna var för snabba....

Filmen vi såg var "Superman returns". Jag har sett den innan, men tycker den är super... Imponeras av att skaparna lyckats få in nått som liknar en djup handling i en *ugh* film ;)

Ja nu måste jag starta om datorn... Så nu blir det inte mer... haha...
....Om jag inte återvänder senare förvisso:P

1 comment:

Anonymous said...

Ja, det var en komisk kväll som alltid ;)
Men, bild på råttorna kommer vi få om jag så ska filma dom. Det går ju oxå att lägga in videoklipp hahaha i ens blogg :D

Ja, varför ska en annan vara så ordentlig när ens grannar skiter i vilket. Är nu detta utnämnd som soptipp så varför inte?!
/Greta