Saturday, June 9, 2007

Fenomenet "Slick"

Dagen började fint med att jag upptäckte att förra sommarens kläder var förstora.
Visst, något många är glada över.
Men jag blev det inte. Dels behövde jag ej tappa mer i vikt, och nu måste jag akut handla sommarkläder.
Är ju varmt ute!

Tog mig akut ut till en affär för att köpa så kallade ¾ byxor…

I denna affär stötte jag på ett “text book example” av fenomenet “slick/stelnacke”.
Jag har funderat på att ta upp detta fenomen tidigare. Men det tar lång tid att skriva om.
Ska göra en snabb genomgång nu dock :P

Ett slick eller en stelnacke (spelar ingen roll, 2 namn på samma sak) är en “man/kille” som kan kännas igen efter följande:

- Saknar ansiktsmuskler, eller förmåga att ändra ansiktsuttryck :P
- Frisyren består av ett bakåtslickat hår. Ofta med så mycket hårvax att inte ens en "orkan" hade rubbat ett enda hårstrå.
- Kommunicerar med ord som “uuuuuugh” eller andra “ulkande” uttryck
- Befinner sig ofta i “flock
- Är så stela i nacken att det ej går att vrida ansiktet/halsen utan att vrida hela kroppen
- Har svårt för personer som ej “håller med

Detta var några egenskaper i ett “slick

Affären jag var i stängde kl 16.
Ca 15:50 Började ett stelnackat slick “ulka” ur sig “vi stänger nu”

När ett slick talar ekar det ofta i väggar, så det går ej att missa.
Trots detta kände han ett behov att komma fram ytterligare en gång till mig och säga
vi stänger nu”.
Jag svarade “jag hörde dig första gången… får jag lov att handla här?”
Slicket stod förlamad och glodde på mig innan han fick “ulkat” ur sig nått nytt….

Denna lite smått aggressiva affärsupplevelsen fick mig att komma in på fenomenet “slick” :P

Nu till lite humor;)

Jag stötte på en “uuuuughande” spel figur inatt minsann…
Fenomenet har spridit sig så långt *asg*

ugh

“uuuuuuuuuuugh”

Fick i uppdrag att följa en “sårad” man till ett säkert ställe….
Han föll samman lite då och då och “uggghade”…som jag skrattade, haha

ugh2

Även när han var framme var han tvungen att bryta samman och “Uggha” igen….

Ja detta var lite humor…
Mest för Greta… För nivån var låg som vanligt :P

3 comments:

Anonymous said...

Bryter samman!!!! Korrekt beskrivning av ett slick, men i spelet wow det tog priset hahaahah det skrevs ugh!!! oxå, men visst vi vet om detta fenomen.
/Greta

Johanna said...

;)

*dubbel ugh* från mig nu... Betyder "hunger" ska laga mat *asg* :)

Ann-Christin said...

Oj, oj, inga för stora kläder för mig!Allt är för smått. I den boutique jag handlar finns det inga "slick", bara biträden som är slängda i käften!!!! Designen kallas "Yllaredd" med franskt uttal, Ullared!, hahahaha.