Thursday, May 31, 2007

Vilken skillnad

Godaugens!

Avslutade denna långa dag med att "utföra" 2 av sakerna på min "måste/inköpslista" :)

Nu kan jag bocka av nätkabel och headset!

Var inne på JME (trött på att döpa om affärer... har redan "outat" Lidl i så fall). Skulle ha samma headset som en vän har. Jag visste märket och jag priset. Igår såg jag det också så jag hade en bild framför mig. Vad jag inte sett innan var kartongen, och det visade sig vara en viktig detalj.

Hittade inget headset till det priset av det märket som såg ut som detta gjorde. Kollade i andra prisklasser, men fick det ej att gå ihop.

Affären var i princip folktom och där var mycket personal som vandrade runt. Men spontan kontakt gick ej att få med någon av dem. Och gå fram och "tvinga" en att sluta stå och leka kändes inte rätt heller. Har hitills endast möts av dryghet på JME. Men hört att det är en bra affär, så jag brukar ge affären nya chanser.

Tänkte jag köper det headset jag tror. Sen om det var fel, kunde jag lämna tillbaka det.
När jag kom till kassan såg jag 2 lappar som hängde i luften. "EJ öppet köp, bytesrätt vid obruten förpackning". Ej var understruket.

Då kände jag att det var tvunget att ställa frågan om detta kunde vara rätt.
Sa märket, priset och att min vän nyligen köpt det i deras butik.
Det existerade inte. Nähä kände jag. Och sa jag att jag hade köpt det om det fanns öppet köp, men då det ej fanns ville jag ej ta risken.

Då sa han att dem visst hade öppet köp. Då frågade jag varför det stod tydligt och till och med understruket att dem ej har det. Ironiskt nog fick han läsa på båda lapparna. Han kände alltså ej själv till detta och uppmuntrade mig till att handla på öppet köp.

När han insåg detta började han knappa på datan igen. HELT plötsligt såg han att det existerade ett headset till det priset och av det märket jag pratade om. Men att det var av en utgående modell och att det endast fanns 2 kvar i en annan butik dem har i Malmö. Tack och hej sa jag.

Gick över gatan till Elgiganten. Hittade headsetet direkt. Passade även på att köpa nätkabeln. Nätkabeln var lite grekiska för mig. Hade fått 2 "bokstav namn" på kablar som rekomenderades. Och jag visste inte vilken som var bäst. Kändes bäst att fråga så den jag chansade var rätt. Och utan otrevligheter, fick jag svar att det var rätt.

Tog mig till kassan. Det första han som stod i kassan sa "bra dem är inte varma". Och jag bara "Va"? Jag fattade inte riktigt. För han höll i hörlurarna... Första tanken var. Har dem hängt nära en lampa och blivit varma? då vill jag ha andra, haha. Sen typ 2 sekunde senare förstod jag att han menade att dem ej blev så varma om öronen:P

Så började han prata om nått spel. Det spelet hade jag inte hört talas om. Sa att jag behövde detta till "WoW". Smidigt att ej behöva skriva och spela samtidigt mitt i en kris. Och hans svar "ohhhh jo det förstår jag"... Sen skrattade han och sa "så till och med tjejer kan inte skriva och spela wow samtidigt" detta tyckte jag var asroligt :)

Med andra ord... Två helt olika bemötande!!!

... Nu skickade jag en bild av headsetet till min kompis. Var ej samma. Så jag ska lämna tillbaka dem imorgon. Har ej öppnat förpackningen och elgiganten har 30 dagarsöppet köp.Så det lär nog ej bli problem :P

Ironin är dock.... history repeat's itself... Givetvis ska inget fungera på första försöket!

2 comments:

Fredrik said...

Varför är du så inställd på att ha samma lurar som din kompis?
Bra lurar för ett bra pris räcker väl?

Personligen har jag precis köpt ett par BOSE lurar för 1500kr :P

Johanna said...

För jag märkte att det Headsetet fungerade utan problem från början...

Jag köpte ett för 1 månad sen... Kan lyssna i det, men det fungerar ej att prata...

Tänkte jag kör ett säkert kort nu :P

Låter avancerat, måste vara bra ljud :)