Friday, May 11, 2007

Lite schlager tankar

Nu börjar Schlager febern slå till:P

Såg Semifinalen igår. Och i vanlig ordning svek programmet mig ej!
Det var underhållning på maximerad nivå från början till slut.

Började bra redan med “Programledare paret”.
Jag har också kass Engelska med svenskbrytning.
Men tror att detta par övat in dessa meningar under en längre tid, och då blev resultatet underhållande… Dem får godkänt, men det är för jag är snäll, haha

Sedan började showen starkt. Redan efter 2 låtar hade jag skrattkramp i magen!

Att gå igenom bidrag för bidrag är omöjligt.
Men av 25 låtar (tror det var nått sånt). Var majoriteten naturligtvis helt värdelösa.
Dock är det i de situationerna man ska se till Underhållningsvärdet!

Personliga favoriten av “kasshet” är helt klart Latvia!
Jag älskar denna kassa låt nu.
En efter en kom sångarna i i höga hattar och kostym. Medaljer och smycken på sig.

Latvia
(klickar för större bild)

Vet inte vad låten handlade om, men en mäktig nackhårresande ballad på Italienska var det!

Jag lyckades ej länka till You Tube här i Bloggen. Men titta i högerspalten under “lite länkar” så finner du en direktlänk till denna fantastiska låt.
Jag rekommenderar att du ser hela. Då låten byggs upp och blir mäktigare och mäktigare mot slutet ;)

"Edit...Lägger de 2 You Tube låtarna under detta avsnittet, har lärt mig nu"

Dock ska man ju inte endast vara negativ till en högklassig show som denna ;)

Har även lagt in en länk till Belarus bidrag. Det är en av de låtarna som jag tycker var bra.
Om du besväras av att se smörigheten så ha låten igång, men titta ej på filmen. Vid endast ljud kan den nog gå hem i de flestas öron *ironi*

Latvia:


Belarus:


Hur som helst. Är peppad och laddad att se den stora finalen imorgon.

Även om det hade varit skoj om The Ark hade vunnit. Så tror jag inte att det finns en chans. Jag hoppas snarare att vi slipper kvala in nästa år.

I år skulle Danmark, Norge och Island kvala in… Inget av länderna gick vidare. “vänner röstar på vänner”… Skandinavien verkar ej ha några. Så vi ska helst se till att slippa kvala in i fortsättningen tycker jag :P

Blev ett totalt Schlager inlägg idag. Men det har inte hänt så mycket mer.
Regnar och är tråkigt. Blir en lugn kväll helt enkelt. En bra film eller lite spelande.

2 comments:

Mamma Mia said...

Sorry somnade mitt i programmet! Är det ett bra omdöme?

Johanna said...

Då missade du underhållningsfaktorn:P haha