Tuesday, May 29, 2007

Funderingar

Då var det dags för mig att prata med mig själv igen, haha :P

Har funderat på en massa saker jag måste göra. På den listan finns en rad saker jag måste köpa. Men det blir aldrig av, någon “blockering” där.
Jag har en viss förmåga att köpa saker som är sönder. Men någon gång ska väl den trenden brytas;)

På listan står:
(vad jag minns just nu)
Bildskärm-data
Tv
Headset
Gardiner
Internet “kabel”
En lista över personlig konkurs, haha… Nä, så farligt hoppas jag inte det blir:P

Ny Dataskärm har varit ett projekt sen nyår, så de pengarna är redan sparade.
Köpte en skärm. Jag var inte insatt på området “platt skärmar”. Har vägrat köpa en så långt det varit möjligt!
Men nu är det dags att bli av med min gamla skärm. Hur som…

Fick tag på en skärm med en bildupplösning som ej matchade mina spel (faktiskt illa). Och där var "döda pixlar", något jag ej kände till sen innan.
Affären jag handlade i var mycket bra. De erbjöd att byta ut skärmen direkt. Men då jag behövde en med annan upplösning, och jag hittade ingen där, så fick jag pengarna tillbaka...

Nu har jag hittat ett par skärmar jag överväger.
Men skräms av faktumet att ej alla affärer har samma policy. I vissa affärer är det ok med döda pixlar redan från början. (tills det täcks av garantin)…

Detta har gjort att jag fortfarande ej har en ny skärm. Patetiskt! Haha

Sen tv… Ja, det slog mig nu när jag diskade. Ska tv vara samma problem?
Nu måste jag ha en “platt tv”. Kan man få döda pixlar på tvn med?…
Inser dock svaret tyvärr.

Tvn har varit konstig sen jag flyttade in nu gång 2. Hoppas att detta är något som jag får en viss form av ersättning för...

Oh well… Ny tv blir det, och det snart. Vissa saker lever jag ej utan. Data och tv är 2 av dem :P

Internet kabel… Njae, den bör inte vara så komplicerad…
Golvfirman sabbade mina kablar till Internet. Min bredbandsleverantör har skickat nya. Men sen sa dem att jag skulle koppla detta på ett annat sätt. Därav behöver jag en kabel dem ej erbjöd. Detta var frivilligt. Men det påverkade hastigheten på nätet. Så självklart fixar jag en ny kabel:P

Headset… Det är ju då mest för humor, så det ska nog inte vara komplicerat. Borde gå tillsammans med nät kabeln….:P

Gardiner… Är ju en ganska tråkig sak… Bara lite sådär halvakut… Använder gardinerna som överlevde olyckan till dess…

Se så långa utlägg det blev… Konstigt jag aldrig tar tag i detta. Jag blockeras av rädslan att allt kan gå så fel!

Jag vill uppleva den dagen jag köper något tekniskt, kopplar in det, och det fungerar direkt!
Har sett att detta fenomen existerar. Brukar vara så för mina vänner :) *flinar*

Just det! Har ett i-lands problem till *asg*

Var en hel del turer när jag skulle ha ny data. Blir en historia i sig. Tog nog 2 månader eller liknande.

Jag har fått flytta runt mitt data innehåll så mycket/ofta sen allt startade. Tryckte in det viktigaste på en extern hårddisk.

Nu behöver jag överföra mina “favoriter/länkar” till denna nya datorn.
Har inte orkat göra det innan. Tänkte att om allt kraschar så slipper jag göra jobbet igen :P

Nu slog mig tanken
Om jag klistrar in den mappen (mina favoriter), raderar det då de länkar jag sparat nu… hmmm…. ?
Jooo… det är ett dilemma… Och jag sa i-lands problem, så inget gnällande ;)

3 comments:

Anonymous said...

Är det så konstigt du upplever så??? Tycker var gång du handlar ngt så är det fel. Du såg IKEA soffan o andra saker därifrån, dataskärmen, datorn etc. Har nog inte varit med om ngn gång då det faktiskt fungerat första gången direkt för dig och det är tragiskt och sanslöst.

/Greta

Fredrik said...

Du kan flytta dina favoriter från din andra mapp till den nya utan att de du har sparats nu raderas. I alla fall om du använder internet explorer.
Om du använder FireFox är det en annan historia.

Johanna said...

@ Greta

*skrattar* då är det inte bara jag som överdramatiserar :P

@ Ique

Använder mest Explorer... Då testar jag det sen :)