Tuesday, May 15, 2007

A night of memories

Borde somnat för några timmar sen. Men om jag ska vara ärlig så jag har inte mått bra idag. Varit krasslig. Det har jag varit ganska länge av olika anledningar.

En av anledningarna är helt enkelt "Consekvensus" och allt som hänt i mitt liv sen natten då olyckan inträffade.

Hamnade vid You Tube ikväll igen. Jag satt och sökte på gruppen Take That.
Jag är stolt att säga att jag är ett gammalt TT fan. Jag tar gärna töntstämpeln :P

Musik (all musik jag gillar) har hjälpt mig igenom mycket.
När jag var yngre fanns det en grupp som hette Take That. Av någon anledning fann jag nått lugn i detta "falsk sjungande boyband" (enligt andra).

Ikväll kom en massa minnen tillbaka... Bra minnen, glada minnen...
Tillslut dök det upp ett "klipp" som rundade ihop allt för mig...

Klippet var från när Take That uppträdde på fotbollsgalan i sverige förra året. Jag minns det så väl.
Jag hade hört rykten om att Take That skulle återförenas, men jag utgick ifrån att det var rykten och inget annat.
Såg i tv tablån att det stod att TT skulle vara med på galan, och jag tänkte "yeah right".
Motvilligt, och då menar jag motvilligt så kollade jag på deras framträde.
Att jag gjorde det motvilligt var för jag var så rädd att dem faktiskt skulle krossa det dem byggde upp för 10 år sedan. Dem slutade på toppen, var rädd för fritt framfall.

Så här såg rummet ut när jag kollade på programet. Jag hade nyss fått flytta tillbaka...

lgh


Dagen efter vattenolyckan tog jag bilder av det som skadats som fanns kvar.
Det är många bilder, så tro ej att jag hängde upp mig på endast typ 2-3 cd skivor.
Men jag tycker det är talande att jag utan att veta att Take That någonsin skulle återkomma eller inte. Fortfarande ansåg av minnet av det gruppen gav mig när jag typ gick på högstadiet och gymnastiet var så mycket värt att jag faktiskt tog bilder för att vissa något värdefullt för mig som blivit skadat.


limited



changes

Dessa bilderna är på 2 samlarobjekt, därför jag ansåg det synd att de förstördes.

När jag tillslut fick tillbaka data och internet i min lägenhet. När jag faktiskt insåg och accepterade att det stämmer Take That har släppt minst 1 ny singel. Då vågade jag börja kolla runt på nätet.

Insåg snabbt att deras om så tillfälliga (vet vi ej) comeback var en enorm succe hemma i England.

13 februari 1996 sa Gary Barlow
"tyvärr är ryktet sant. Från och med finns ej Take That mer"

23 April 2006 sa Gary Barlow
"tyvärr är ryktet sant, Take That ska tillbaka ut på turné"

Det som var tänkt som en liten turné fick planeras om. Och blev en arena turné som sålde slut nästan omedelbart.

Hittade en massa bra klipp idag med olika intervjuer där bland annat både Take That och Robbie Williams bröt tystnaden och krossade en massa missförstånd och rykten.

Kommer göra detta till en liten saga längre fram. För detta har börjat bli som en dagbok för mig. Och då tar jag upp det som är viktigt i nuet för mig.

Idag kändes det bokstavligen jävligt bra att så om bara för en stund, men ändå för en stund. Få sitta och uppleva samma barnsliga glädje över en så liten sak som musik!

Och för att runda av mitt natt föredrag om Take That:P Har jag valt ut 2 You Tube Klipp.
Hade 3 jag ville ha här. Men till och med jag inser att det vore lite väl Toooo Much:P

Detta första är "Never forget" från deras återföreningsturné...
Klippet är långt. Så om du ens orkar kolla lite, men inte allt... Kolla då på slutet. Där syns glädjen. Man kan se fyrverkerier över Manchester, och till och med Lulu är tillbaka på scenen med TT



Andra låten är "Patience"
Detta är deras första singel tillsammans på 10år. Kommer inte ihåg vilken plats på UK listan hamnade på första veckan... det var i top 10 i alla fall... Andra veckan var den på nummer1.

Klippet kommer från BritAwards 2007.
Speciellt inledningen är lite rolig. Pratas lite snabbt om Robbie och Take Thats alla rundor. Lite skämtsamt att Robbie just nu är på Rehab att han kanske är premiärminister nästa vecka, men att just nu är Take That "large"... Ordet blir ännu täntigare att översätta än att behålla det som orginal:P

No comments: