Friday, May 18, 2007

Chapter 15

Nya dag nya tag :)

Idag är det riktigt fint väder ser jag.
Men jag har tvättstugan 16-20, så skoj så skoj!
Känner mig helt omotiverad till att tvätta idag. Så det blir en snabb provisorisk variant. Tvättar kläder. Sen handdukar, sängkläder och så får vänta till nästa gång. Går att byta ut det mot rent och samla det andra på hög. Kläderna är mer akut, haha

Var ett tag sedan jag fortsatte sagan om “Consekvensus”.
Så jag kan roa mig nu under tvätten med att berätta en liten del till. Märker att detta blir långa noveller, så jag får begränsa mig till att berätta små avsnitt istället :P

Tidigare inlägg i “Consekvensus” sagan kan hittas här (äldsta underst)

http://thelifeofpinky.blogspot.com/2007/05/night-of-memories.html
(här är det endast lite om “Consekvensus”)

http://thelifeofpinky.blogspot.com/2007/05/flitig-liten-myra.html
http://thelifeofpinky.blogspot.com/2007/05/consekvensus.html

Let´s continue:

Vi har hunnit till midnatt. Goofy konstaterade att han ej kunde göra något och att han var trött och skulle åka hem.
Innan Goofy åkte sa han att han stängt av vattnet i huset. Så vattnet borde avta efter någon timme.

En stund senare dök Greta upp. Hade haft “mms” kontakt med henne sen det började droppa vatten. Skickade över videosnuttar av det som just då var humor. Ingen kunde förutspå utvecklingen, hehe…

Greta hade med sig lite “kärl, bukar etc” som vi kunde använda till att fånga upp vatten i. Vi satt en stund och tittade på eländet. Och sen började vattnet minska. Klockan var nog typ 1:30 eller liknande. Jag sa till Greta att cykla hem, att detta fixade jag…

Tror jag lyckades lägga mig för att försöka sova vid strax efter 2.
Hade legat en stund. Var uppenbarligen inte så lätt att somna.
Sen hörde jag ett åskliknande bullrande ljud som lät igenom hela lägenheten.

“Nu är det kört tänkte jag” För jag insåg vad ljudet innebar.
Och mycket riktigt. Några minuter senare började vattnet droppa igen. Sen ökade det. Jag hörde hör hur taket “sprack” på ställen det ej “spruckit” innan. Och nu regnade det som i ett så kallat ösregn.

Jag måste erkänna att jag var ganska hysterisk och fattade inte vad som hände. Sprang runt här inne med ett paraply. Halt som tusan var det. Flyttade saker i ren panik som jag ej hade behövt flytta innan. Problemet var bara att det ej fanns mer plats i varken kök, hall eller badrummet och det var ej lönt.

Hade först pyjamasbyxor på mig. Men byxorna blev blöta upp till knäna så det var riktigt kallt. Så det var till att springa runt i bara pyamaströja med paraply. Denna sanslösa syn kan jag dock se framför mig, haha
En lägenhet som regnar och där springer jag runt med paraply och ser ut som jag vet inte vad!

Vid 4-5 tiden gav jag upp. Kunde ej hinna med att få bort detta vatten. Så det var lika bra att försöka sova ett par timmar innan “Consekvensus” skulle komma tillbaka.

Som vanligt kan jag illustrera med ett par bilder innan jag lägger ner sagan för dagen.


sängen

Här vaknade jag


tak

Så här såg taket ut på morgonen när vattnet slutat

No comments: