Sunday, May 13, 2007

Då var det över

Dagen efter den mäktiga festivalen!

Såg detta fantastiska musikevent hemma hos VV igår kväll!
Vi betygsatte låtarna noga.
Använde oss av skalan 0-5. Vi fick även lägga till “Streck” & “streck med kryss över”

Men i vanlig ordning ska man ej missa humorn!
Humorn i detta program är att det är så "B"

Måste börja med att såga värdlandet (sorry).
Kunde ni inte lite bättre Finland?
Showen såg billig ut.
Snålt med effekter.
Programledarna talade knappt.
Det verkade inte finnas något att “fylla ut död tid med”. Andra länder brukar ha olika uppträden eller liknande.

Sämst av allt var omröstningen. Visst, jag inser att det skulle spara tid att inte alla länderna skulle ulka ur sig varje siffra. Men skylten där 1-7 visades på. Visades så snabbt, och med så liten text att det inte gick att hänga med.
Ger även plus poäng *ironi* till ansvarig som ej hann med att placera ut poängen när landen sa siffrorna;) Svår teknik!

Men låt oss inte glömma vad det handlade om. Musiken ;)

Detta är slutresultatet för Top 10:
1. Serbien 288
2. Ukraina 235
3. Ryssland 207
4. Turkiet 183
5. Bulgarien 157
6. Vitryssland 145
7. Grekland 139
8. Armenien 138
9. Ungern 128
10. Moldavien 109
(källa svt.se)

Vilka rätt hade jag i Top 5?

På själva Top 5 listan hade jag ”Serbien

På min ”Kanske lista” hade jag :Ryssland & Ukraina

Och min personliga favorit som jag hoppades på en Top 5 placering för (Vitryssland) hamnade på plats 6.

England kom näst sist. Detta kan räknas som ett halvrätt förvisso, för jag hoppades att dem skulle få en bottenplacering…
UK
This is the UK... Ord är överflödiga

Tyvärr ett underkänt för mig. Endast 1 klockrent rätt. 2 rätt på chansning, och 1 nästan rätt… Men, men… Jag försökte :D

Ukrainas låt står jag fast vid var helt värdelös.
Dock hade jag ej sett scenframträdet, då låten var direkt kvalad. Hade jag sett framträdet innan hade jag placerat den som en säker top5.
Det var ett framträde som hade så mycket humor att det ej går att analysera bit för bit. Så visst, den förtjänar helt klart plats 2.
Ukraina
Här har vi gruppen :)

Vinnarlåten. Den är ej dålig. Den blir ganska pampig mot slutet. Jag ger den godkänt.

Men hade fortfarande hoppats på Vitryssland.
När en artist tar på sig så mycket brunkräm att näsan ”framträder” tack vare krämen, då är det plus i kanten ju!
Vitryssland
Killen med Brunkrämen

Frankrike var ett land som överraskade med humor...
Låten var så värdelös att den fick ”streck”. Dock fick den ett stort plus för gruppens rosa kläder. Speciellt en man som sprang runt lite lätt maniskt och hade en ”kissekatt” på axeln:P
Frankrike
Rosa minst sagt

The Ark gjorde en stark insats! Naturligtvis en av de bästa låtarna.
Tyvärr väntat att den ej skulle gå så långt.
Dock hoppades jag på att vi skulle slippa att få en placering som innebär att ”kvala” nästa år.
Bye bye Eurovision song Contest!
Detta är ej The Arks fel naturligtvis. Media var relativt snabba att kasta sten.
Vänskapsländer röstar naturligtvis på varandra framför musiken.

But with that saidTack grannarna för poängen;) Speciellt tack till Norge och Danmark som gav oss 12;)

Om vi lämnar schlagern och övergår till verkligheten så har det inte hänt jätte mycket.

Tog mig en sovmorgon då jag la mig sent inatt. Sen snackade jag lite med Greta. Och efter det har jag spelat WoW. Kommer spela mer lite senare. Har en del uppdrag att utföra:P

Nu såg jag något fruktansvärt på tv :/
Hade tvn igång när jag åt middag. Tråkigt att äta själv annars!

Hur som helst. Hamnade framför "Fear Factor"
Det var en "couple special" eller liknande.

I denna utmaningen hade killen och tjejen varsin "Låda/kub" på ansiktet.
De låg ner på marken. I killens låda var det några ormar. Säkert farliga, men dem verkade ganska lugna, som små huvudkuddar. I Tjejens låda var det 200 stora håriga spindlar.

Det paret jag såg först. Där hade tjejen total panik. De hade dålig tid, så vinst var utesluten. Men han ville ej att de skulle ge upp. Tjejen bokstavligen skrek och grät. och det var ej skrik av att ta i fysiskt.
(I fear factor finns alltid alternativet att avbryta en utmaning.)
Men det skulle detta par ej göra.

Jag hade seriöst dumpat killen som tvingat mig ligga hyperventilerande med totalpanik tillsammans med 200 spindlar.
Förvisso hade jag aldrig hamnar i det programet till att börja med *asg*. Men om någon märker att en person far så illa, varför fortsätta.

Jag kommer ha mardrömmar om dessa spindlar nu!

No comments: