Sunday, May 6, 2007

Chapter 12

Ja, då var man här...

Kände att det var på tiden att även jag börjar blogga och tävla om uppmärksamheten på vårt heliga internet.

Inledning för min blogg kommer jag fundera över. Vad som hänt i mitt liv de senaste 6 månaderna, eller de senaste 27 åren, summeras inte i ett inlägg. Men för att ni stackare som ska läsa detta enklast ska hänga med, så kommer jag fokusera på nutid och det som hänt det senaste halvåret.

Kan börja med att skriva att jag har dyslexi. Så eventuella svensklärare, Mensa medlemmar, ord-nasizter etc kan lämna sidan redan nu.
I min lilla blogg är det jag som bestämmer, fokus ligger på humor och mitt (kanske) menlösa innehåll. Hur jag stavar eller formulerar detta tycker jag är det minsta problemet. Don't cha agree? ;)

Låt oss starta:)

Söndag 6/5-07 är det idag då

Temat idag var humor och underhållning.

Jag inser att nästa fråga är, "var du på bio, teater, etc"....
Svaret är nej....

Nästa fråga "Hur kan du då ha haft tema humor och underhållning"?...
Svar, enkelt, öppna ögonen! Humor finns överallt, man måste bara vilja se den!

Idag gick jag med en god vän till en park i denna vackra stad. Låt oss kalla vännen Greta. Jag tycker det är viktigt att respektera andra personers privatliv;)

I parken bjöds det på mycket underhållning. Där fanns karuseller för vuxna (?) och barn. Möjlighet att spela på olika lotteri. Fika, mat & sprit.. Diverse musikunderhållning.
Eller helt enkelt endast en vanlig liten gräsmatta att jäsa på. Trots gräset väljer vissa att jäsa på asfalt dock.

Jag och Greta gick emot vad som ej väntas av vår så kallade åldersgrupp. Vi satte oss i den säkra gemenskapen av personer i åldern "dubbelt så gamla som oss-döden"

På detta lilla förstklassiga "hak" som serverade både kakor och mat var det live musikunderhållning.
Mannen "hette" låt oss kalla honom Evert, och han hade rest från Helsingborg. i över 3h stod Evert tapper och sjöng ena dansbandshiten efter den andra.
En gång i halvtimmen hände det att publiken applåderade, men annars var det ganska stillsamt och lugnt.

Vi avnjöt en god hamburge-tallrik till denna ljuva musik och dans.

Och efter detta hamnade jag här vid datorn och startade mitt livs första blogg. Nu ska vi se hur många dagar den hålls vid liv :P

2 comments:

Fredrik said...

Jag hittade den precis, har börjat prenumerera på den i min reader så jag ska försöka läsa.
Keep it up bara...

Du verkar ju ha bloggat jävligt flitigt under maj i alla fall :p

Jag letade efter ett inlägg som beskrev "besöket från Dell för att fixa datorn" men sen insåg jag att bloggen inte gick tillbaka så långt :p

Personligen har jag typ ett 2 års arkiv i min blogg.
Väldigt praktiskt och kul att ha faktiskt.

PS: Jag är både mensa medlem och ord-nazist, men läser vidare trots uppmaningar åt annat ;P

Johanna said...

Nämen Välkommen :)

*skrattar* Jo, jag har bloggat på ganska mkt... Blev beroendeframkallande att skriva av sig.
Och som du skriver, kul dagbok att kunna titta tillbaka på sen :)

"Jag letade efter ett inlägg som beskrev "besöket från Dell för att fixa datorn" men sen insåg jag att bloggen inte gick tillbaka så långt :p "

haha... nä, bloggen fanns inte då, men den har magic powers och går ibland tillbaka i tiden, så man vet aldrig :P

"PS: Jag är både mensa medlem och ord-nazist, men läser vidare trots uppmaningar åt annat ;P "

I knew it... Visste att en Mensa medlem skulle komma smygandes in här tillslut ;)
Du är så välkommen så... Du har upplevt min fina gramatik innan:P

Men jag typ tycker det är onödigt att personer går in och rättar mina texter, ett evighetsjobb *svettas* haha

Nu ska jag kika in i din blogg, följa Japan äventyret :)

//Johanna