Wednesday, May 16, 2007

Lyckliga slut

Känner inte för att Blogga om mig själv ikväll. Så jag fortsätter Blogga om Take That istället. Ikväll roar det mig mer:)

Från det att Robbie lämnade TT har det varit ett evigt krig mellan Robbie & Garry.
Rubrikerna har kommit mest från Robbies sida.
Rubrikerna har varierat lite på om Robbie var “ren” eller på rehab. Att Robbie har och har haft det svårt med framför allt alkohol är inget han håller hemligt.

I Take That var det Gary som skrev musiken. Tror att han fått 14 BritAwards eller liknande som sångskrivare. Och i England är det ett fint pris.

Dock var Robbies del i bandet minst lika viktig. Robbie är och har alltid varit en clown (+bra sångare). Han och Mark i kombination var alltid roligt.
Under Take That tiden sades det att Rob och mark var bästa vänner även privat. En gullig gull faktor jag aldrig riktigt trodde på.
Dock var det ett av ryktena som faktiskt var sanna. Under hela denna tiden har de hållit kontakten och anser sig fortfarande vara nära vänner.

Men kriget har varit om “Hedern” Vem var bäst?

Robbie förlorade sin del av “vinst pengarna” från Take That i rättssalen. Efter en grym svacka började Robbie skriva musik på rehab. Första singlarna gick det medel bra för. Robbies stora genombrott var “Angel“. En låt jag tror de flesta har hört.

När Bandet nu återförenades var Robbie inbjuden att vara med. Det var oklart fram till “dagen” om Robbie skulle komma eller inte.

Robbie dök aldrig upp.
Han har sagt att han ej kände att det var rättvist emot fansen om han dök upp. Han gjorde sitt val att lämna när han gjorde. Att han inte tror att någon ville se honom där.

En ganska svår fråga.
Robbie är och kommer alltid att vara en medlem i Take That fram till dess han lämnade. Jag gillar Robbie. Tycker dock att en del saker han sagt och gjort har gjort att det känns fel om han kommer tillbaka. Jag tyckte det i alla fall.

Men sen såg jag denna lilla film. Och då helt plötsligt känner jag annorlunda



Klippet började lite bittert. De 4a som satt där visste inte om Robbie skulle komma eller inte. När han ej kom “bekräftade” det det vissa av dem kände/trodde.

Produktionsteamet bad att få visa en video inspelning Robbie gjort.
Där ber han alla om ursäkt. Uppriktigt dessutom. Kändes ärligt, för han nekade inte saker han gjort, utan sa bara hur det är.

Till Mark sa han att där behövdes inte säga nått, dem är fortfarande vänner…

Längre in i klippet sa Robbie att han hade kunnat träffa alla utom Gary direkt. Men tydligen är hans dåliga samvete emot Gary stort. Plus att han säger att Gary kommer ej att förstå vad han (Gary) gjorde för fel, hur han agerade i gruppen. Och det tror jag är sant.
Uttalande som detta gör att jag tycker att detta verkar helt ärligt och jag blev glad av att se det. (lite sorgligt med Iofs).
Det hade kännts meningslöst och fejk om Robbie och Gary suttit och nekat att det varit som det varit.

Robbie avslutar klippet med att säga att “Take That” var det bästa Boybandet.
Att det inte funnits ett bokband som dem sen dess. Eller nått i den stilen. Ganska ärlig och bra kritik för en man som påstås inte ens vilja erkänna att han en gång varit medlem? Tror media får sluta med det tjatet snart;)


Känner att jag vill lägga in lite musik med:P

En av mina favoritlåtar med Take That (pray).
Detta klippet gör mig glad att se. Dels att se att det fortfarande verkar finns glädje i bandet. Och sen att se en fullsatt arena.


“Please everyone do this - watch the video back and wait for the precise second when the timer reaches 1.29 minutes - for me its that definitive moment when you realise YES!!!! THE BOYS ARE BACK and it feels like they've never been away - anyone agree??? ”

Ett citat från You Tube. Jag tycker det är roligt. Och för oss som “finns kvar” är det ganska talande, haha

Om Take That endast åker på vågen av sin tidigare framgång. Då tycker jag att vi alla får ge dem ett stort plus att ALLA gamla fans är tillbaka 10-15år senare.
Livet har gått vidare. Inte endast bandet som är äldre.
Så jag är relativt övertygad att det är både gamla och nya i publiken. Hur som helst är det fullsatt och tydligen är TT jätte stora i England igen förtillfället :)

1 comment:

Anonymous said...

Seanste TT-plattan är inte bara en kommersiell komet-framgång. Över 2,2 miljoner sålda ex i UK, deras (mest sålda platta någonsin) 3 singlar som antingen gått guld eller nått förstaplatsen och en otroligt populär och påkostad turné. De har dessutom sålt Platina i Tyskland, Europas största marknad med flera, Men lika mycke är skivan ett musikaliskt mästerverk. Robbie lyckades inte med någotdera med hans Rude box.