Wednesday, May 23, 2007

A day in the life of Pink...

Klockan är nu 12:20 och jag är redan helt slut.
Visst, mina dagar går inte att jämföras med “riktiga” 9-17 arbetsdagar om man ska vara sån. Men dagarna är intensiva för det..

Började med att jag skulle upp runt 7 tiden. Blir ett dilemma när man har svårt att sova på natten…

Tog mig iväg till första mötet.

Träffade en dietist för första gången. Min remiss till henne “gick igenom” i Oktober förra året. Så dem arbetar effektfullt må jag säga.
Detta möte var ytterst meningslöst. Råden jag fick har jag redan gett mig själv. Vet ej om stackaren ej visste vad hon skulle säga, eller hon menade det hon sa.

Min uppgift är att få in bra tider runt måltiderna, regelbundenhet. Är jag helt för :)

Sen tittade hon på matlistan jag fyllt i för månader sedan. Den såg ganska bra ut, där fanns en grund.
Jag sa att jag ej mindes vad jag skrivit så jag bad att se listan. Listan i sig var ett skämt…

Dietisten tog exempel på en dag jag hade en bra grund… Där fanns frukost tidigt… Sen hade jag tydligen blivit hungrig runt 13 och druckit ett glas Apelsin juice. Sedan hade jag ätit middag sent.
Detta är en bra grund. Här har jag utgångspunkten.
Jag gillar förvisso att jag ej får mål jag inte kan leva upp till *ASG*

Jag får bättre hjälp av mina “Mat coacher” så detta ser jag som ett skämt


Dagen fortsatte med att “Mat coacherna” kom vid 10. Lagade en “Lövbiff gryta”. Den ser helt ok. Ska ha pasta till den ikväll. Hoppas att den är ätbar :)

Ringde Consekvensus mitt i allt detta. Fortfarande ej fått tag på golvfirman. Månstrålen sa att Consekvensus kontaktat golvfirman och att dem skulle kontakta mig.
Jag sa att detta har ej inträffat, att jag har nummerpressentatör så jag ser om jag missar något. Konstigt tyckte Månstrålen.
Jag bad om en adress till golvfirman så jag kan ta detta skriftligt istället. Sa till Månstrålen att detta kan ej fortsätta så här. Illa nog att jag ej respekteras. Respekteras inte ens consekvensus så är det talande.
Strålen höll med om att detta var lite nonchalant… Aaaaa fan;)

Och för att fortsätta i samma tempo… Synd att sakta in….

Nu tvättar jag. Var så slö sist jag hade tvättstugan att jag valde att endast tvätta kläder. Så idag tvättar jag handdukar, lakan och sånt… Kommer gå på typ 2 timmar. Inte så farligt, men tråkigt!

Så ja, det var dagen hittills… Jag är lite matt. Men inser att klockan är bara 12:30. Så allt kan och kommer fortfarande att kunna hända *flinar*

... Då var jag uppe från första rundan i tvättstugan. Den rena tvätten skulle in i torktumlare och torkskåp.
Självklart blev inte denna snabba tvätt-tid så snabb som jag trodde….

Vi har 1 ny och 1 gammal tvättmaskin. Den äldre tvättmaskinen centrifugerar tvätten mycket dåligt. I tvättstugan finns en separat centrifug som ska kompensera detta (misstänker jag)…
Den var naturligtvis sönder idag.
Att torka sängkläder och handdukar som knappt är centrifugerade tar en halv evighet. Visst, jag har 3h på mig nu. Men hur skoj är detta….

“Consekvensus-bo bra, vi ska göra vårt allt för att göra detta sämre”

No comments: