Tuesday, May 8, 2007

Flitig liten myra

Idag är jag flitig som en liten myra :P

Vaknade relativt tidigt, strax innan kl 10. Åt frukost i lugn och ro. Sedan började jag städa.

Har en händelserik dag idag.

Tvättstuga 12-16. Vår tvättstuga är lite gullig. Är lite speciella regler, man kan till exempel ej utgå från att man får sin bokade tid. Till min stora förvåning VAR tvättstugan tom idag när jag startade “Kryss i taket”

Parallellt med tvätten ska jag städa idag.
Det blev till och med passande väder för detta. Bokstavligen ösregnar. Som den egoist jag är hoppas jag nu endast på att det ej blir åska så jag tvingas stänga datan *ego*

Min moder ska komma på besök i några dagar. Hon anländer imorgon. Därav den lite akuta städningen. Även om jag vet att min mamma tycker jag städar för ofta :P

Började med att “gräva” fram mitt kök. Nu är där både plats att röra sig och dessutom sitta vid matbordet och äta ;)

Sedan blev det några varv till mitt källarförråd. Ner med vinterskor och liknande. Allt sånt här gör att min lilla lya dubbleras i storlek… Jag har en viss förmåga att samla uppgifter på hög...

Fortsättning på Consekvensus sagan.
Denna del heter:
“Consekvensus katastrofnummer”

Vi har i detta hyreshus ett par journummer vi tillåts ringa vid “Katastrof situation”. Inte journummer som man ringer vid behov i akuta situationer, utan man måste se till att det är riktig katastrof för att tillåtas använda de heliga siffrorna.

Jag ansåg detta relativt akut. Efter en tid fick jag tar på vaktmästare 1. Låt oss kalla honom Tinkerbell.
Tinkerbell konstaterade sömnigt att han fick skicka ut Goofy för att kontrollera om det denna hysteriska kvinna sa ens stämde.

Strax efter kl23 dök Goofy upp. Han konstaterade att det droppade vatten från taket, men att han ej visste var det kom ifrån. En analys jag kunde betalat millioner för *mohaaa*

Allt eftersom minuterna gick så ökade vattenflödet. Goofy var runt och kollade i lägenheter ovanför mig. Tillslut hittade han källan.

Vid detta laget kunde jag ej hantera vattnet. Hade tagit till det mesta jag kunde komma på som samlade upp vatten.

Goofy sa att detta kunde dem ej åtgärda den natten. Han sa att jag skulle flytta det jag kunde. Jag bor i en etta. Stor möjlighet att flytta saker. Tex. tv och sådant är dessutom tungt att flytta själv. Men detta kunde jag ej få hjälp av Goofy med.

Goofy var trött och åkte hem runt midnatt. Innan det frågade jag om jag skulle ösa vatten hela natten, och hur det skulle gå till. Goofy hänvisade till hyresgästens ansvar. Och att han ej (för jag frågade) fick ringa in jourhjälp. Tinkerbell var ansvarig och Tinkerbell sa att dem skulle titta på denna situationen på morgonen. Jag fick besked om att dem eventuellt (ehhhh?) skulle åka till arbetet lite tidigare morgonen därpå och troligtvis vara hos mig strax innan kl 7.

Jag inser nu hur lång denna saga har blivit, så den får fortsätta vid senare tillfälle.
Liksom i verkligheten är jag tydligen inte ens här bra på att fatta mig kort :P

Rundar av dagens saga med 3 små bilder...
Bilderna talar ganska tydligt. Men jag gillar ju att höras, så jag kommer kommentera;)



Här går det att se hur "tak & väggar" började brista... Förutom att det var ett helvete, så såg regndropparna ut som små kristaller här...


Denna bild visar "hur snabbt" vattnet faktiskt föll, man kan se att det droppar på ganska bra...


Och här har vi mitt försök att rädda golvet... En handling jag nu i efterhand ej förstår jag orkade hålla på med...

To Be continued...

Varit runda 2 i tvättstugan nu, rullar på fint. Har dessutom kommit fram till momentet lunch. Dricker nyponsoppa nu *skål*

Just det… Gretas hyresvärd är inte så bra på information, höger/vänster, fram/bak han heller. Så Gretas flytt är framskjuten. Dock kunde ej Greta få ett klart besked om till vilken datum. Är vi förvånade?


No comments: