Friday, May 25, 2007

Här ska det stekas!

*garvar*

Nyss prata med Greta... Greta har bränt sig lite i solen idag och lider nog av lite lätt vätskebrist, "solfrossa" kan nog vara ett tecken:P

Detta fick oss att börja prata om sommaren i alla fall...
Greta älskar att sola, och trots att hon är kanonbrun så anser hon att hon ej fått solbränna alls...

Jag å andra sidan är jätte känslig för sol. En stund i solen, sen är jag röd som en kräfta.

För 2 somrar sen slutade min "Beach premiär" på sjukhuset. Inte första gången, men denna gåmgen var lite extrem....
Jag hade dagen innan varit mindre än 2h på stranden. Använt typ solfaktor 30 eller liknande. Sen när jag vaknade på morgonen kunde jag bara öppna ena ögat. Och förutom att jag var helt röd var ögat med rött...
Min goda vän VV följde med mig ner till akuten. Jag fick träffa en läkare. Han trodde ej på att det var möjligt att jag endast varit på stranden så kort och att jag dessutom använt solkräm. Jag hade brännskador som klassade in som om jag bränt mig på eld... Det var nog min extremaste solskada....

Hur som, tillbaka till humorn...

Greta hade idag hittat och införskaffat produkter som ökar på hastigheten att få en solbränna... Enligt mig "stekfett" haha... Så dessa oljor och vaxer ska leda till en fin bränna...

Jag kommer själv att få hålla mig till "Junior Bamse/skalman solkrämerna" i år med... Och kommer köpa hem extra kylbalsam. Tror det är mer än jag som kommer behöva det iår...

Keep it up *garvar* ;P

3 comments:

Anonymous said...

HAHAHAHAHAHA

jepp, den fina solbrännan ska införskaffas ;)

Kram Greta

Ann-Christin said...

Nu skall Mamma Mia tala om för Pinky, what to do!!!!! Skaffa ett golfparaply och ge solen en utmaning!

Johanna said...

Golfparaply... Tja, det kan ju vara en söt liten idé :P