Monday, May 7, 2007

Consekvensus

Ja, då tar jag mig ett stadigt fast grepp om tangentbordet igen…. Vad trodde du? (haha)

Vaknade runt 12 idag, har en så kallad sjukdags rytm. Jag kallar det insomnia.

Hur som helst.
Dagens mål är att diska (Jo Greta, diska är inte skoj),
städa i mitt kök, där ser hemskt ut.
Tänkte även handla mat då det är akut.
Vi får se hur många mål jag uppnår.

Jag har en del sagor att berätta för att ni som läser ska hinna ikapp och kunna förstå min lilla blogg. Sagorna kommer spridas ut i olika avsnitt för att göra plågan så kort som möjligt. Alternativt hålla spänningen uppe som i en bra Bruckheimer film *flinar*

Dagens första saga heter "Consekvenus"

Jag har i 5-6år bott i samma lägenhet. Det är en etta med stil och finess.
Jag trivs bra här. Det jag trivs sämre med är att jag har haft en fantastiskt värdelös hyresvärd under dessa år.

I vanlig ordning hänger jag inte ut någon, inte ens om dem förtjänar det.
Så även min hyresvärd och hyresvärdens slogan kommer att få nya namn...
Min värd heter detta och har följande slogan:
"Consekvensus-Bo bra, vi ska göra vårt bästa för att försämra det"

Under en längre period. Vi talar faktiskt år om jag ska vara helt ärlig. Har jag haft åsikter på en lukt i min lägenhet. Lukten kunde igenkännas som lite instängd, kanske mögel eller fukt.
Jag är inte den som inte påpekade detta, flertalet gånger. Varannan vecka eller liknande.

I oktober förra året fick jag bokstavligen så jag teg.

En natt mellan Måndag-Tisdag började det droppa vatten från mitt tak. (vanligt ju)
Minns detta väl, det var innan kl22, för då skulle jag se programet "100 höjdare". Det är ett program med underbar humor.

Hur denna natten utvecklades, och hur jag dagen efter evakuerades till en stor tom lägenhet på 5 rum eller liknande, ja, den sagan får fortsätta imorgon...
"To be continued"

Fick nyss ett sms av Greta.
Greta lever även hon i en intressant situation just nu.
Det kommer bli en kort historia om den också. För den kommer att vävas in även i min blogg.

Greta har förberett sig på en flytt den 20e. Tydligen har Greta fått reda på idag att detta ej kommer ske. Jag får reda på mer ikväll.
Men detta förvånar inte.

Omvärlden har bevisat för mig och många i min omgivning att den är mycket oförutsägbar. Och att "allt kan och kommer att hända".
Då talar jag tyvärr ej endast om glorifierad happiness lycka inspelad med en suddig fin dimm-glans-lins med rosenblad på marken.

Återkommer troligtvis senare ikväll för att avsluta dagens blogg:P

Då var klockan ca 16:40 och jag återvänder...

Börjar tilltalas av mitt egna lilla rike jag kan härska i... Skriva vad jag vill... Och om någon inte gillar det, bara kunna säga "Men sluta läsa då";)
I verkligheten kan det hända att man pratar med personer som ej vill lyssna. Oftast brukar de personerna ej säga det förrän efteråt. Här är det skillnad. STÄNG sidan om du ej vill läsa *skrattar*

Av min "måste göra lista" för dagen har jag hunnit med följande:
Diska & Handla
Ganska nöjd med resultatet ändå. Köket användas mest som förvaring för tillfället. Inte packat upp allt jag ska sen senaste flytten (den kommer i en saga längre fram)

I eftermiddags satte jag mig ner med mina "mat coacher" och gjorde upp ett schema för veckans måltider.
Konkret och bra, nu ska jag bara följa det:P

Detta ledde i sin hand till en inköpslista. Jag fattade min trogna springare. Min lila lite smått rostiga cykel och tog mig till närmaste Ica.

Naturligtvis kom värsta regn ovädret just då. Men det var till min fördel. Ica var ej fullt av folk. Så jag kunde med sinnesro (den lilla man kan ha i en mataffär) gå och lägga saker i min fina lilla kundvagn :)

Jag lever på hoppet att ni få som eventuellt läser detta har gott om humor och förmåga till både sarkasm och ironi;)

Tänkte avrunda dagens blogg med lite humor... Följande 2 bilder är dedikerade till framförallt Greta, då det är lite "insider" skämt. Men för all del även till mina andra Mat coacher:)



Titta så mycket mat... Till och med nått grönt som sticker upp!:P



Dock har jag lagt kvällens middag längst fram. Jag kan ju inte över arbeta mig helt. Och det är ej en Fiskgratäng;)


Det mäktiga kylsåpet är minsann fullt!

Så ja, då har jag bloggat klart för idag...

Kommer troligvis att spendera kvällen med att spela WoW eller se film. Kanske tillsammans med en kompis, vi har en spelkväll på G. Annars blir det en annan kväll. Ska fundera ut ett namn för även denna vän. Kvällens uppgift :)

No comments: