Friday, September 14, 2007

Sen resten av dagen

Startade med datorn vid kl9 tiden...
Teknikern gick strax innan 12. Jag ringde "support" Blev informerad att jag skulle bli uppringd när de kollat fakta.

13:00 kom matcoaherna... typ 5 min innan detta hann supportet ringa. Jag kunde ej tänka mig att detta skulle ta tid igen.
Men coacherna fick sitta och lyssna på och se typ 40min tech support till.

När det samtalet var slut. Han vi börja prata några minuter. Sen ringde supportet igen?!?!?!?!
Person 111 i kedjan skulle höra vad som hänt, och sen ville han veta om allt fungerade. Ja, på 5min har jag hunnit kontrollera hela datorn.
Och trots att jag sa att jag inte kunde göra detta just då. Att jag var tvungen att göra ärenden, har suttit hemma och väntat eller haft dessa människor på tele i flera dygn nu känns det som.
Tillslut insåg han och gick med på att jag kunde kolla datorn ikväll eller imorgon.

Tog mig en runda till ICA :P

Väl hemma spelade jag ca 30min. Möttes av att datorn värmde fötterna istället för kylde fötterna som den brukar.
Typ slet mitt hår och sen blev det ytterligare ett samtal. Detta samtalet innehöll citatet jag skrev i tidigare inlägg.

Efter detta tvingade jag mig att äta. Kände mig mer utmattad än hungrig.

Slappade... Sen snackade jag med en kompis... Bio imorgon tänkte vi. Jag hade lagt mig på sängen. Har helt ärligt ont i baken av att ha suttit i data stolen 10h i streck på detta vis per gång!! *asgarvar*

Frågade hur det såg ut med platserna i biosalongen imorgon. Vill sitta bra. Denna önskan försvinner inte pga en pissdag! haha

Jag missuppfattade vad jag hörde. Det lät som det var helt utsålt på raden längst bak (Royal).
En kamera på nästa händelse hade jag gärna sett, ser humorn framför mig.

Jag flög upp från sängen, fram till datorn. Fick upp SF hemsidan. Den fungerade ej korrekt i firefox som jag använder, mitt konstaterande, ja, jag behöver plug in saker, nyss tvingats formatera ju... Skit samma, igång med IE där tillåts allt ;) sant!

Fick upp listan över platser. Såg att där fanns 4 platser kvar på raden längst bak. Och jag bara "Puhaaa trodde att det var helt slut, och ska vi sitta längre fram får vi aggera nu så det ej blir illa, haha"
Och min kompis "Men jag sa ju detta" Och då fick jag erkänna, jag lyssnade ej efter att jag hörde att jag ev skulle sitta längre fram på Royal *asg*
Jag gillar gå på bio, och Royal ser jag som en förstklassig upplevelse. Jag har inte så höga krav :)
..... Mer än längst bak, haha
(ja, jag ser humorn i den meningen :P )

film

"Nu kan jag andas ut" ;)

Detta ledde till ytterligare ett bisarrt samtalsämne.. Men det gör jag ett nytt inlägg om.
Måste försöka installera min "mobil" så jag kan överföra bilder. Det gör det roligare :)

Men med detta ville jag typ visa... Hände annat idag fast man inte kan tro det, haha... Och i vanlig ordning behåller jag det som är nära nära, så ett biobesök är lika viktigt i alla kriser... *ikväll kan jag inte annat än älska och dyrka humor, sarkasm och ironi*
can you blame me?

No comments: