Friday, September 14, 2007

Mycket på samma dag

Idag har jag fått så mycket datasupport/idioti slängt min väg att jag saknar ord!!
Så jag får berätta om detta till helgen...

Kortaste summeringen... En tekniker kom hit idag och bytte ut grafikkortet. Han var jätte bra, ingen kritik.
Han såg mitt ljudproblem, försökte lösa det på samma sätt som mig och på mer avancerade sätt jag ej kände till. Det gick ej.
Han beskrev problemet för support. Svaret kom i deras korta 1min svar. Den funktionen ingår ej i datorn.
(windows standard ljudinställningar.
Jag windows xp media center edition, inriktat emot bild, musik och film?!?!?!?! Men där ska ej ingå ljud? Logik? *garvar lätt*)

Sedan utvecklades resan (mkt)... Jag får berätta den sen...
Ett citat jag fick vid 19 tiden idag som jag älskar.

"Dessa fel är svåra att felsöka (min observation, ingen annan fläkt än grafikkortet kyler just nu). Jag rekomenderar dig att överbelasta/överhetta datorn denna helgen. Spela dygnet runt. Börjar datorn brinna täcks den av "vår" garanti. Vi täcker även skrivbordet och eventuella privata ägodelar som kanske kommer tillskada."
Inträffar ett scenario i likhet med detta kunde de enklare ringa in problemet.

Får ju understryka dock att han sa att datorn troligtvis ej kommer brinna vid överhettning utan stänga av sig och dö (mkt bättre)

Jag har säkert nämnt detta namn innan. Och kommer snart skrika det ur mig här, för det jag berättar är ju saker som faktiskt inträffar. Men vet ej om jag får lov att "svart måla" ett namn i den utsträckningen kommande berättelse hade gjort...

För ärligt, av detta lilla och av citatet. Hade du handlat där i framtiden?

2 comments:

Anonymous said...

"Jag hade aldrig handlat där"
o jag garvar oxå åt svaret ja, då överhettar vi datorn så den dör hahahaha men, byta av den rakt av gör vi inte allt detta ska ske först.. sanslöst hur mycket de har bytt ut i din dator sen januari började detta. Vi pratar 9månaders strul av din dator, en nyinköpt hahaha men, vi låter den dö nu haha

/Kerstin a´la Greta

Johanna said...

*mooohaaa* mmmm... Hellre en liten brand än felsökning;)

Jo, det är stark ironi att detta fortfarande pågår... Vi talar ej att detta är första månaden, haha