Wednesday, September 26, 2007

A new beginning


A new beginning

"A new Beginning"

Tog förgivet att Backstreet Boys hade en officiell hemsida på nätet som de flesta artister...

Möttes av en "countdown" till när nya skivan kommer ut... Det var lite skoj :)

Men eftersom jag alltid måste analysera och vara lite dryg så väcktes lite frågor med :P

*A new beginning... Bra summering...

*The Backstreet Boys want you back... Kan jag tänka :P

*We would like to extend a invitation for you to join or re-join our fanclub.
När försvann gruppen? Helt ärligt, jag kan ej ha missat en splittring :P
Och vad räknas som gammal medlem? HAHA
Hur långt sträcker sig gruppen tillbaka där?
Jag var medlem, men det var från starten (så 10-12år sen) och sen till allt rann ut i sanden...
Men det känns som enormt många år sedan den fancluben slutade vara aktiv...

Nu poängterar jag ej detta för jag tänkte gå med igen, jag bara funderar på vad detta betyder...
För även om jag vore 10år yngre och det var nutid hade intresset att betala för att vara medlem i en fanclub varit ganska litet.

Nu finns vårt kära internet. Alla nyheter bilder etc läggs ut direkt.
Poängen med medlemskapet innan var att det var roligt med tidningen, Den gav uppdateringar på vad som hände runt om i världen. Lite exklusiva bilder och lite förmåner.

Som jag ser det nu är den enda förmånen som är kvar "förtur till biljettköp" och det är en förmån som ofta inte fungerar så bra ändå...

Vad har en Fanclub (spelar mindre roll vilken artist) att erbjuda i dagsläget som ej går att finna på internet?

Speciella bilder kommer scannas och spridas vid mail (om det ej går via hemsidor) och filmer lär släppas på YouTube...

Jag inser att det jag skrev ovan är argumenten till att allt roligt på nätet anses olagligt. Fildelning etc. Tar pengar från artisterna.
Ärligt håller jag ej med (inte helt i alla fall). Anser fortfarande att grundpubliken till en speciell film, artist etc finns kvar.

Jag kommer tex köpa CDn. Precis samma sak som med andra artister el filmer jag gillar.
Antingen är jag extremt konstig eller så är det så att man köper det man vill ha, och det väljer man själv...
Och att "gratis reklamen" på nätet kan vinna över en större publik än tidigare, vilket kan resultera i att fler köper en produkt...

God help us all,
Jag skulle bara kommentera bilden... Sen spårade jag ut så jag själv tappade tråden..
Men jag lovar, där fanns en poäng nånstans :P

No comments: