Thursday, September 13, 2007

Inte idag...

Blev inte nytt grafikkort idag.

Jag är förvisso sjukskriven och har mer möjlighet att vara flexibel med tiden än när jag arbetar heltid. Dock betyder detta ej att jag ej gör saker på dagarna och har en del tider att passa.

Eftersom jag ej kan vara hemma idag efter 14:30. Bestämdes det igår att teknikern skulle komma på morgonen/förmiddagen idag.
Jag vet om att det ej går att bestämma en tid. Kunderna/klienterna betas av en efter en och saker kan hända.

Jag satt vaken och redo kl8 med en "utpluggad" dator. Datorn står i ett bord så för att spara tid hade jag förberett så den var löss, framme och redo. haha
Vilket jag vet är en självklarhet. (nu fick jag bara montera ihop igen för att imorgon upprepa detta)

Nu halv 11 ringde det. Teknikern som skulle komma till mig var upptagen med ett annat jobb och det kunde ta några timmar till. Han på telefonen undrade om eftermiddagen var ok. Jag sa att jag måste gå hemifrån 14:30 (detta sa jag igår med och då var det helt ok).

(jag vet jag ska vara tillgänglig 8-17 enligt garantin, 5 arbetsdagar...Men jag blev informerad om Mån-Tis)

Då sa mannen att om teknikern blev klar kunde han eventuellt komma till mig strax innan 13. Om han ej kommit så skulle han komma imorgon.

Då var jag bara tvungen att säga att jag sitter gärna och väntar på att han ska komma. Men känner "företaget" redan på sig att han ev inte kommer hinna, då behöver väl jag ej sitta och vänta till kl 13?? Blir ju 2 dagar på rad jag sitter som ett fån och väntar

Detta höll han med om sen. Så nu är den nya överenskommelsen att kl10 imorgon ska detta ske. Nu har jag till och med en tid att gå efter, det var ju trevligt :)
(men jag vet, den är flexibel... eller jag misstänker det)

Summan av kardemumman av mitt gnäll... Det är så tråkigt att sitta och vänta på något man ej vet när det ska inträffa timme efter timme. Jag har gjort detta ganska ofta det senaste året (ej endast pga en data). Sitta hemma hela arbetsdagar för att någon eventuellt ska dyka upp. Sen kommer personen ej. Resultatet-jag är/blir utmattad av att sitta och glo (8-16 el 17 är många timmar), och hade helt enkelt kunnat göra saker. Nyttiga eller roliga eller de sakerna jag eventuellt avbokat den dagen för jag haft en "viktig tid" att passa...

No comments: