Monday, September 3, 2007

Let it rain

Nu är det snart 1år sedan jag drabbades av vattenolyckan i lägenheten. Detta firades igår kväll med att vasken i badrummet började läcka vatten. Rann rakt igenom, haha. Fanns få ord för ironin!!!!
(tack och lov har man ju badkar, haha)

Försökte komma i kontakt med Consekvensus idag. Man ska ringa kontoret. Hamnade i telefonkö, och sedan slängdes jag ur. Höll på1h.
Sen fick jag nog och ringde Tinkerbells mobil. Den får endast användas vid KATASTROF situationer. Jag ansåg detta vara en liknande...

Han lät lika munter som vanligt. Sa att han skulle skicka ut Goofy.

Goofy kom, Goofy såg.

Ännu en gång möttes jag först av intrycket "vad har du inbillat dig denna gången"... Sen tassade han ut ur badrummet. Sa att han behövde byta ut en del och att han ej hade den, men skulle återkomma efter ca ½h.

(Just det... Under första besöket sa jag också att mitt element i mitt rum ej fungerar. Jag vet att det är temperatur reglerat. Men då det är värme i elementet i köket borde detta med fungera.
Då frågade han varför jag ej felanmält detta. Och jag sa: Dels har det varit sommar. Och ni gnäller ju om jag felanmäler för mkt...
Han grummlade lite. Sen fick han laga elementet med, haha)

Jag väntade, men han återvände ej. Vid 15 tiden kom mina mat-coacher. Jag informerade att vi kunde ej gå och handla, utan att vi skulle vänta på vaktmästaren. Han var bara 40min sen... haha....

När klocken blev halv 4 kände jag att där kunde vi inte sitta. Ringde hans mobil och frågade om han kunde gå in själv i lägenheten. Men då var han påväg sa han.

Han jobbade på ett bra tag. Sen sa han att det hjälpte inte. Vattnet rann fortfarande.

Så imorgon vid 9 tiden ska han återvända och byta ut avloppet om det heter så. Röret under vasken.

Jag bara ser ironin... Lärde sig Consekvensus inget av förra olyckan?
Goofy kom hit och "konstaterade skadan" åkte hem. På natten straffades jag med 800liter vatten i huvudet.

Visst... Detta är bara badrummet. Och som det ser ut nu, så läcker det endast vatten om jag använder vasken. Men låt oss säga att detta också utvecklar sig under natten. Toaletten kanske med börjar läcka eller liknande...
Är det värt risken att vattenskada badrummet också?

Eller detta kanske är Consekvensus sätt att renovera. Skada rum för rum och sen laga. På så sätt går det under försäkring och blir billigare...
Ja, den var låg.... haha... Men är det någon som ej varit bitter på Consekvensus i detta läget?

Det har snart gått 1år sen olyckan inträffade. Jag bygger fortfarande upp lägenheten, köper saker... jaaaaa.... då tar vi risken att upprepa historien.... mmmm...... I love it ;)

4 comments:

Anonymous said...

Greta saknar ord! Än en gång visar consekvensus sin kompetens. Skada ses, skada repareras dagen efter och än en gång vatten inblandat..även om det inte är som förra gången, men de gör så igen haha.

Som sagt de yttre faktorerna blir bara värre o värre. Inte alls konstigt med bitterhet i din situation. Upplever man såna här typer av saker ofta så klart det påverkar en ;) räkna inte med att detta var en sista omgång av "vattenproblem" eller dylikt och consekvensus lär inte ändra på sitt sätt att hantera saker och ting på hahaha...

Kram Kerstin

Johanna said...

Hej Greta :)

Mjo... Jag är är inne i samma tankebanor. Lika bra att vara förberedd. För av någon underlig anledning verkar allt vara så dramatiskt i detta Consekvensus hus!

... Och köket har EJ drabbats än ;P HAHA

Kram J

Ann-Christin said...

Tack och lov att du har humor! jag skulle ha hamnat på "hispan" för länge sedan! Och inte lär dem sig! Vet de att du har numret till brandkåren, hahahaha. Vi får hoppas att allt är fixat innan du skall jaga Julio Iglesias kopior i Spanien!!!!!!!! OK Stäng av huvudkranen när du åker på semester! Det lär ta tid innan de hittar det "felet".

Johanna said...

@ mamma mia

Jo, startar vattnet falla igen ringer jag brandkåren! haha

Jo, humorn är kvar, men det börjar gå på humöret:P

Semestern lär behövas, haha :)