Saturday, September 29, 2007

Film tips

Varför ser jag alltid filmer jag "vill prata om" ensam????

Hade tråkigt ikväll... Ville se film, hade svårt att bestämma vilken. Kollade runt. Bestämde mig för denna filmen:


Mr Brooks

Hade ingen tanke innan ikväll att se denna filmen... Tog fram trailern. Tröttnade ganska snabbt... Spolade mot slutet. tänkte "den tar ju sig" Så jag bestämde mig för att se på filmen.

I mitten av fimen gav jag den godkänt, inte mindre och inte mycket mer. Sen ökade det. Och nu kan jag ge den 7/10 minst.

Fanns 1 scen i filmen som ej passade in. Spelar ingen roll var den var (var ej slutet i alla fall). I 30sekunder kändes det som det var en helt annan film. Nån billig C action med Van Dame :P Underhöll:)

Faktumet att Kevin Costner hade huvudrollen skrämde lite.
"Dansar med vargar" är en av de bästa filmerna som gjorts (enligt mig).
Jag har andra favoritfilmer nu. Men inget konkurrerade med den filmen då, och den är fortfarande bra.
Efter "vargarna" gjorde Costner kalkonfilm efter kalkonfilm och det hela blev lite pinsamt.

Jag försökte att gilla "waterworld" och var nog snällare än kritikerna. Men efter "The postman, kärlekspost" och allt vad det hette tappade även jag hoppet...

Idag blev jag överaskad....

Och GIVETVIS såg jag denna filmen själv. Så nu kan jag ej prata om den innan jag lyckats övertala någon/tvinga någon att se denna filmen, haha

Den är sevärd, se den, talk to me :)

No comments: