Sunday, September 16, 2007

1 sanslöst biobesök

Det första vi möttes av när vi gick in på Royal för att hämta biljetterna var denna syn:

royal

Kungligt;)

Jag ser ju förvisso det som en kunglig förstklassig upplevelse att se film på Royal. Men detta var ju lite att ta i! haha
Vi talar fortfarande bio inte teater.

bio

Här hämtas biljetterna som fick införskaffas akut igår kväll, haha

Och naturligtvis slutade ej underhållningen där.

Strax innan insläppet till filmen började människorna betee sig som djur. Helt ärligt förstår jag inte varför. Alla har sina biljetter och biljetterna är "numererade" spelar ju inte så stor roll i vilken ordning man får äran att komma in i lokalen?!

Hur som... Jag och Greta trycktes in i en hörna. Vi hade en stor film poster som var som en vägg på ena sida av oss. Och sen fick vi ett "Slick" på andra sidan... (fenomenet våtslick och stelnackar har jag gått igenom innan)

Denna kille. Hade bakåtslickat hår. Större plut läppar än Angelina Jolie:P haha Och sen hade han på sig en stickad kofta som för mig såg bekant ut. Jag frågade Greta om hon inte hade en sån, och jo, hon hade en liknande.
Sen hade denna påg en så sanslös fejk solbränna att det var pinsamt. Vet ej om detta var brunkräm rakt av eller nått misslyckat solarie...
Och som komplement till detta hans flickvän som såg ut att ha lika djupa värderingar i livet som honom :)

Edit: inser att jag ej fick fram min "poäng"... Poängen var att detta var en grymt testande situation. Fick samla ihop styrka för att ej lägga mig ner på golvet och gråta av skratt. Detta var ett "close encounter" med allt jag roas av ;)

Nu tar vi publiken under filmen (tar filmen sen)

Tycker detta var en konstig samling människor, sällan skådat sånt här konstigt bio beteende!

Greta fick 2 "Stelnackade killar" bredvid sig.
(stelnackar är killar som inte kan röra ansiksmuskler och behöver de vrida huvudet får de vrida hela kroppen)

Dessa killar satt med varsin Cola och och varsin mobil. Allt i samma hand. Såg lite roligt ut.
Den ena killen reste sig och gick efter 2-3minuter av filmen. Han kom inte tillbaka, hahaha Lönt att köpa biljett?
Killen som var kvar satt och lekte med sin mobil under hela sin biovistelse, vilket var ganska störigt (ljuset). När han ej lekte med mobilen sov han.
Han lämnade biografen typ 40min innan filmen var slut.
Vad var detta? hahahaha

Nästa fenomen som var ganska irriterande. Var att ett par hade fått ta med sig barnvagn in. Barnet såg ut att vara 1år eller yngre.
Givetvis skrek barnet när filmen startade.
Pappan gick ut med barnet. Pappan kom tillbaka efter några minuter. Men utan barnet. Undrar var han gömde barnet?

Men tillbaka till filmen:
bio
Visade sig att Greta hade rätt att se skeptisk ut ;P

The Bourne Ultimtum
Då jag älskar action så förstår jag ej hur detta kunde gå så fel!

Jag har verkligen försökt komma på positiva saker. Men kan endast komma på 2.
Jag kan inte sätta fingret helt på vad som gick fel, för här fanns förutsättningar att lyckas.

Men det är bara att konstatera att denna filmen kändes som en parodi för action genren.
Det fungerar ej att köra samma scen om och om och om igen.
Det fungerar ej att ha en så tunn handling att det endast kändes som början och slutet hade en mening.
Kändes som största delen av filmen var utfyllnad, att de fick fördriva tid för att komma till slutet.

Jag blev besviken helt enkelt. Kan ej säga att den får underkänt i den bemärkelsen att den är vädelös... Men det är samtidigt svårt att ge den godkänt också...

Om någon som läser detta har sett filmen och tycker att den var bra. Då vill jag gärna höra vad som gjorde filmen bra!
Jag kan ha missat någon viktig detalj och ser kanske filmen med annan "blick" om jag har det i åtanke :)

1 comment:

Anonymous said...

Hehe nä, det andra roade mer än själva filmen, sen blev det ju bara en parodi på själva action i filmen... sen roades jag av att hela filmen igenom var filmad med skak/ryckigt, men det var väl för att visa kaoset, men inte ens skärpan var bra när det ryckte som tusan i filmen ;)

/Greta den skeptiska haha