Wednesday, September 12, 2007

Den magiska lösningen

Sitter och hoppas på en magisk lösning (ja, det var lite överdrivet...)

Imorgon ska jag få nytt grafikkort. Det var bestämt Mån el Tis nästa vecka. Men jag blev kontaktad och skulle nog varit redo redan idag. Dock var jag ej hemma, blev ju informerad om andra dagar....

Hur som... Imorgon förmiddag ska en tekniker komma hit och installera det nya kortet. Jag hoppas att allt fungerar efter det... Även om jag måste erkänna att jag känner mig lite skeptiskt...
Vissa av symptomen känns grafikkort relaterade, men inte andra... Jag har ju tex haft möjligheten att spela (lite) och jag har klarat av att kolla på film...
Dock startar inte fläktarna som de ska och de stänger snabbt ner. Så det kanske är grafikkort relaterat...

Ja, ja, hur som...Hoppas att felet kan hittas imorgon och att det löser sig:) Hade verkligen kännts bra om det inte behövs fler support samtal eller byte av fler delar...

...Måste erkänna dock att en av frågorna jag ställde till support på tele och fick svar på snurrar i mitt huvud...
När han sa att vi börjar med att byta grafikkortet. Och jag frågade om ljudet hänger ihop med grafikkortet och han sa nej.
Detta gör lite att jag grubblar på om imorgon är lösningen eller inte. För jag har problem med ljudet. Framför allt i spelet. Men saknar även vissa vanliga "data ljud"

*fingers crossed*

Lite ironisk tanke... "Support samtalen, teknikerna och delarna som byts ut" Måste snart ha kostat mer än datorn gjorde från början...

För lite krast sett. Timmarna jag spenderat på deras telesupport betalar jag förvisso för själv, meeeeen jag tar ändå upp en teknikers tid. Och sen Januari talar vi sanslöst många timmar (Bara i Fredags hade jag telekontakt mellan 14-ca 20:30 till och från).
Sen har CD/DVD spelaren och Hårddisken byts ut. Detta vid 2 olika tillfällen. Så 2 tekniker. Detta kostar ju utöver delarna.
Och imorgon bytes grafikkortet ut. Både en del och en ny tekniker. Fungerar ej detta så var nästa lösning att byta ut moderkortet...

Detta börjar bli lite komik ju ;D

No comments: