Friday, October 5, 2007

spöken

Har funderat en massa senaste tiden. Speciellt de senaste dagarna har mina tankar fastnat vid en "idé"

Tänk om det finns levande spöken?

Med detta menar jag ej zombies, det vill säga personer som har dött och om det vore möjligt uppstått...

Jag har sett mycket på serier som handlar om "olika världar/demoner". Serier som "Buffy the vampire slayer och Angel".

Vilkte då gör att tanken på skillnaden mellan världar väcks....
Jag kom att tänka på spöken. Det sägs ju att spöken är personer som dött, men som har något oavklarat som måste göras eller lösas innan de helt kan passera och lämna jorden.

Min nya teori är att det finns levande spöken.
Personer som har något inom sig som behöver lösas. Antingen om det finns en konkret lösning eller attd et är något som någon behöver höra eller se.
Det frustrerande med teorin är att dessa spöken kan inte säga vad.
För att detta problemet ska försvinna måste mysteriet lösas precis som med vanliga "spöken".
Skillnaden är bara att denna människan sedan kan fortsätta med sitt liv...

Jag spånar i luften som vanligt. Men har jag nån sanning i orden hade läkemedelsbranchen ej kunnat tjäna millioner på personer som mår dåligt.
Och antalet psykologer hade troligtvis kunnat halverats. Det enda de kan göra är visa vad som är felet.
Men då "spöket" måste vänta på att problemet löses på det sättet det ska så tappar proffesionell hjälp mening.

Svammel som vanligt. Men jag får ofta höra. "Är det inte löst än? Ryck upp dig... Du kan bättre"...Undrar hur det varit eller "låtit" om där fanns nån sanning i min teori.

Nattsvammel:P

Edit: Om det räcker att se en person eller hjälpa en person. kan vi inte starta?:)

No comments: