Tuesday, October 9, 2007

I did it!

Tjohoo!
Nu har jag beställt min MacBook :D

Allt mitt svammel resulterade i en lap top tillslut:)
Ska bli himla skoj när den kommer. Har lääääänge velat ha en Bärbar.
(finns ordet "velat" haha.... kunde inte hitta böjning av "vilja")

Inom 2 veckor verkar datorn levereras... Jag ska på semester i slutet av månaden så jag hoppas verkligen att den kommer innan det. Men annars sa säljaren att jag kan ändra leveransadressen så någon annan tar emot den när jag är borta.
Beräknad leverans 22-25 oktober.
Jag åker den 29e... Säljaren sa att han kunde nästan garantera att den måste hinna fram innan det.

Mina inköp:

MackBook Ipod

MacBook & Ipod


väskor

Skyddsfodral & Väska

Mycket trevlig säljare får jag säga. Han var snäll i priserna och kunde tänja lite på regler...
Me like ;)

Då jag läst att studenter fick Ipod på köpet var det en av mina frågor igår...
Och om jag sa att min lillebror ska använda datorn kunde han fixa så jag fick både Ipod & studenrabatt. Det tycker jag var otroligt snällt! Jag trodde jag var ute på hal is redan när jag frågade om en Ipod.

Så inköpslistan blev:
*MacBook
*Ipod med text
(jag är ju lite fräck, så det frågade jag om idag)
*Jag fick studentrabatt
*Förlängd garanti
(där påpekade jag att han i fredags sa han kunde göra lite magi... Jag trodde det var hal is igen, eftersom jag hade fått igenom student grejen.. Men jag fick ner priset här med :D )
*Fodral att ha datorn i
*Väska
(konstaterade att jag måste ha en väska direkt, hehe... Väskan var anpassad även för macBook 1 storlek större. Men det skulle ej vara problem. Och jag sa jag vill ha datorn i fodralet sen väskan, och det skulle få plats och då blev problemet mindre)
*Skrivare+scanner
(Var ett erbjudande... Jag var inte intresserad. Det andra blev ju en del pengar. Han var smart. Han sa, vi lägger till den, sen ser vi vad resultatet blir efter alla avdrag... Och då var det lugnt... Jag frågade märke, han sa HP. Jag frågade direkt garanti. Sa att HP har jag ej endast positiva upplevelser av. Han sa att många kunder sagt detta så de var medvetna om problemet. Men fick jag problem HP ej kunde lösa skulle jag kontakta Apple, så jag köpte den med)

Känner mig nöjd med mitt inköp hitills. Känner att jag fick mycket för pengarna (mer än jag trodde från början). Så nu ser jag framemot att allt anländer... Kommer räkna dagarna :)

... Kommer troligtvis sitta lite "lättare i sinnet" ikväll när jag måste installera om hela denna datorn igen... Allt som ska bytas i eftermiddag (om teknikern hinner hit) gör ju att detta med i princip blir en ny dator... Tänk om ÄVEN denna kan vara klar sen... vilket mirakel det kommer vara! ;)

2 comments:

Fredrik said...

Det låter nice!
Det verkar som att du lyckades få till dig lite rabatter och så också vilket ju alltid är bra.
Men...
Säljare :/
Jag gillar inte det, Apple produkter ska ju egentligen beställas från apple.com
Det är helt fördelen med Apple, man slipper ha kontakt med idioter.

Har du beställt från MacSupport så har du även väldigt stor risk att få kontakt med idioter. Jag har en kille i min klass som beställde sin iMac en vecka innan mig, han har inte fått sin än, och han beställde den från MacSupport. Beställer man online så får man se exakt vilken dag den kommer komma och de håller det _alltid_
Med MacSupport vet man inte riktigt.

Förmodligen vill du kanske köpa lite extra minne också, om du ska WoWa på den så kommer du kanske behöva det.

Har du tur så får den i tid och sen behöver du aldrig prata med någon mer igen.
Har du otur så bråkar MacSupport med dig lite, men då gäller tålamod helt enkelt.

Jag är på jakt efter någon kunnig Apple butik i trakterna, men än så länge har jag bara hittat en som ligger i trakterna av Landskrona, de byter ut allting om något skulle gå sönder utan frågor.

Jag har en kompis som lämnade sin dator till MacSupport (för ett väldigt litet problem, när hon spelade in ljud så ligger det ett litet pipande i bakgrunden, det är ett känt problem och det är stor risk för att du får det på din också, tyvärr finns det inte mycket att göra åt detta just nu, men i övrigt har jag aldrig hört några klagomål på den, och jag har 3st nära vänner som har MacBooken)
Hur som helst, hon som lämnade den till MacSupport blev av med den i 3 veckor medan de inte gjorde ett jävla piss med den typ. Så jag har fått som princip att hata MacSupport :P

Jag hoppas dina upplevelser är bättre.
En sak är säker i alla fall, när du väl har din dator i handen så kommer du inte ångra dig.
Visserligen får jag upplevelsen av att du har maximal otur med teknisk produkter, men du ska vara 1 på 1000 om du ska få ett fel med den här datorn.

Det bästa är:
Man behöver aldrig formatera om dem.

Johanna said...

@ IQue

Hejsan:)

Jo det känns jätte skoj, ser framemot att datorn ska anlända:)

Visst, jag har en viss maximal otur... Men har en bra känsla här. Tror inte jag kan ha otur med MacBooken också... Och har jag det är jag den 1 på 1000 så då får det lagas, hehe

Det var bra att veta om "ljudet"...Att ha Mick & kunna spela in ljud blir ju nytt... Det är ju "utöver" vad som ska ingå i den datorn jag har *garvar*
Men bra att vara varnad...

Vet inte om det var en MacSupport kille jag handlade av.
Jag var inne på Apples hemsida och ringde ett nummer där står...
Sen följde jag "beställningen" på nätet när han gjorde den... Jag satt och klickade och lade saker i varukorgen så jag prismässigt hängde med.
Men ringde upp så jag kunde ställa frågor samtidigt...

och *ta i trä* Fick ett mail idag att min beställning är påväg och beräknad till den 23:e... så kanske, kanske har jag tur där :)

Den butiken låter bra... Har jag något som jag behöver byta ut får du skicka adressen ;P

Valde att sätta i extra minne så jag kanske kan spela :)

Usch, trist att din kompis blev av med datorn till ingen nytta i 3 veckor!
Kan förstå att visst hat uppstår...

Vi får ju inse komiken dock... Blev det en principsak att hata MacSupport efter 1-2 upplevelser...
Då hade hatet emot Denna datorns support varit maximerat *garvar*

"Aldrig behöva formatera" Lovely!

... Nä, jag är övertygad om att jag inte kommer ångra mig. Känner mkt positivt till detta... Tror att min PC visar upp alla fina PC egenskaper av en anledning...Ett tecken att det är dags att testa nytt och jämföra :)