Wednesday, October 3, 2007

Livet visar vägar

Ibland visar livet vägar...
Ordet "ibland" kan säkert bytas ut till "oftast"

Hela min Blog kan ses som ett virrvar av skit, eller så kan den ses som det den är menat. En inblick i mina tankar.
Vad jag skriver må vara rörigt, men det är alltid ärligt och det som i stunden snurrar i mitt huvud.
Om det så är data, musik, film, pizza etc. Gör inte att det är mindre sant eller viktigt för mig.

Idag har jag sett ett tecken. Ett tydligt tecken på att livet ibland försöker säga saker.
Jag ser oftast ej detta. Eller så ser jag det, men vågar ej tro på det jag ser.

Ser svaret på en av mina frågor, ser vilken väg att gå. Men vågar ej lita på mitt egna omdömme. Vänder mig hellre till min omgivning för råd eller svar. Någon eller något har gjort att jag ej vågar tro på mig själv.
Jag skäms ej över att skriva det, för det är sant.

Tar någon i min omgivning illa upp ber jag om ursäkt och understycker att det var ej min mening.
Se några steg längre i så fall och se att det jag skriver handlar om mig. Så fanns där överhuvudtaget något att ta illa upp över är det kanske individen som ej vågar tro på sig själv.

En tanke i natten. En tanke som kanske kan hjälpa nån mer än mig. Eller som kan hamna under facket mitt vanliga svammel... Just ikväll bryr jag mig inte...Jag ser vägen...Jag ser hur det ser ut imorgon. Längre kan ingen begära!

No comments: