Tuesday, October 23, 2007

Hubba Bubba

Hubba Bubba vad jag är trött!

Vet, mitt fel att jag inte sov inatt... Men det känns ändå....
Tror jag hann sova 1½-2h innan jag skulle upp igen... Såg gaaaanska trött ut när vaktmästaren dök upp...
Fick nytt lås på dörren. Sen skulle det komma någon och kolla ventilationen, men han visste inte när....
Runt kl12 kom en lapp att personen var sjuk så det flyttas till nästa vecka.... Då är jag bortrest, men det får lösa sig :P

Fortsatte att leka lite med bilder idag på förmiddagen (hade ju tiden)... Börjar lära mig nått lite i alla fall...

Synd att den filmen jag la upp på YouTube inatt blev så kass... Inte för den var direkt intressant förvisso :P
Men att läsa chat texterna var det som var det underhållande... Och sen var det sorgligt att se att grafiken såg så sopig ut....
Jag må ha problem med grafiken och Dell jobbar på detta, men såååå fult är det inte, haha

Jag ska snart iväg på en resa :)
2 veckor på Lanzarote.... Åker på Måndag... Eller ja, kan nog kallas söndag natt för mig... Kallas tidig tidig måndag morgon för andra :P

Är stressad med att hinna med allt jag måste inför resan... Och stressad över att packa... Jag Hatar att packa!!!!!

Egentligen är det ju bara att se till att man har med lite kläder, pass, pengar... Allt annat man glömmer går oftast att fixa överkomligt på plats... Men trots denna vetskapen stressar jag.... Störigt...

Gjorde några ärenden nu på eftermiddagen... var bland annat iväg och klippte mig... "får ju räkna med 1 vecka innan frisyren är normal igen"...haha

Men listan är lång... Köpa solkräm, sånna trista tråkiga saker.... I suck at organizing!

Tar hjälp av min nya lilla Juvel till detta dock. Hoppas den kan lura hjärnan några dagar och få sånna här förberedelser att verka roliga (yeah right)

Har hittat en funktion jag älskar! Troligtvis den mest Basfunktionen man kan hitta, men ändå... "Kom ihåg lappar"... Jag älskar det!!!!
Skriver små post it liknande lappar som hamnar på skrivbordet.... Och så kan jag radera lapparna efterhand jag utför sakerna...
Som sagt... Basic... Men kan det underhålla i packandet i 1-2 dagar är det bra nog :)

Är så där sjukt rastlöst, utmattat uttråkad... Ont i hela kroppen och borde troligtvis sova (tidigt i alla fall). Men jag fungerar inte så.... Jag kan sova 1h eller inget en natt och ändå inte somna förrän vid kanske 1-2 tiden dagen efter.... Blir inte logiskt, andra kan bli trötta och somna vid 20-21 tiden.... Då startar min energi om på nått sätt....

....Just det... Stötte på en dryg teleförsäljare idag. Jag undviker att svara alla nr som ser ut att vara telesäljare, en principsak...
Då jag ha så kallat "skyddat nr" drabbas jag inte lika ofta som andra (känns det som), men ändå flertalet ggr i veckan...

Brukar välja att inte svara alls.. Men nu vet jag inte om det är Dell, så jag svarar....
Säljaren ringde på uppdrag från "comhem".
Han pratade saaaaaaaaaaaaaaakta som sjutton, och jag vet att det brukar vara ett A4 papper de ska hinna läsa upp innan man får säga nått...
Jag är redan kund hos dem.... Var nått vidare erbjudande han hade att komma med...

"Skulle du kunna ta den snabba versionen för jag är troligtvis inte intresserad ändå och har ont om tid"

Svaret
"Då tänker jag inte ödsla tid på dig"

Svaret var förvisso lika drygt som det jag sa... Men jag blev irriterad och la på luren rakt av.
Ville bara att han skulle skippa allt mellan snack och säga vi erbjuder DETTA... inte 100 meningar innan det....

No comments: