Monday, October 8, 2007

Nu ska Dell ha möte

Detta är ju sött. Nu ska Dell ha möte angående min dator!

Jag har ju haft en sanslös mängd problem i denna dator, och har fått nog.

Ringde upp teknisktsupport. Testade ju ringa kundtjänst för någon vecka sedan, men blev tillsagd att endast tekniskt support kan svara på frågor.

Jag hade gjort en lista över allt som varit problem, allt som "lagats" och allt som fortfarande är problem.

Personen jag fick tala med blev lite överväldigad. Han sa det var mycket information. Och jag sa, det är många månader.
Han sa att allt låter fel, att det ej ska vara så här.
Han kollade vad jag hade för dator, grafikkort etc. Jag skulle absolut inte ha prestanda problem med spel tex.
Jag sa att jag vägrar vänta på en brand. Han sa att det lät konstigt att någon föreslagit det som lösning, så där förstod han att jag var upprörd.

Jag frågade vad som räknades som 3 reparationer. Efter det skulle ju datorn bytas ut.
Då sa han att det var 3 reparationer av samma sak eller om det kan varit samma anledning. Och jag hade bara kommit upp i 4 reparationer än.

Han sa att även om det ej var vad jag ville höra ville han ta på sig ärendet och försöka felsöka och laga detta. Jag sa att jag har ju naturligtvis inget val. Men att mitt tålamod är slut. Jag ser ej vad mer som kan bytas och lagas.

Känns som att här byts en del ut, sen hinner en annan gå sönder under tiden.

Han skulle ta upp mitt ärende på möte med cheferna idag, det var ju gulligt. Sen skulle han ringa mig imorgon efter 13.

Jag sa jag var trött på att avsätta timmar efter timmar och veckor med att tala med deras support. Det påverkar ju faktiskt vardagen. Sitta 5h eller liknande i streck och göra inställningar gör ju att man ej kan göra annat.

Detta är ju lugnt om det bara sker ibland. Men jag gör ju inget annat.
Ska bli intressant att se hur många timmar vi ska göra något imorgon och om det leder till något produktivt alls.

No comments: