Saturday, October 6, 2007

Jag har funnit min juvel

Ja det är som rubriken, haha... "Jag har funnit min juvel":)

Fann vägen häromdagen som jag skrev... Tvivlade fortfarande... Går med stapplande steg förvisso, men stegen är bestämda...
Johanna har tagit fokus på något hon vill;)

Macbook

Här har vi målet att uppnå

Har konstaterat att detta gör mig glad. Har länge letat ett sätt att rättfärdiga att jag köper en dator till. Rättfärdiga detta på ett logiskt och vuxet plan.
Det gick inte.
Jag inser att jag kan ENDAST vara mig själv. Och detta är mina rättfärdiganden:

*Jag vill ha en
*Jag vill kunna göra de kreativa sakerna
*Jag vill ha en bärbar dator
*Mitt liv kretsar runt datorn (även om jag ej kan så mkt, vill lära mig mer), så jag behöver en till
*Sist men ack inte så minst (vet hur det lät), den kommer ge glädje

Det borde väl räcka?;) eller finns det mer som ska vägas in?

Ett argument som faktiskt ledde till att jag fann vägen var;
Satt och funderade. Konstaterade att hade jag tex sparat pengar för att köpa ett dyrt halsband eller en ring, så fiiiint att det endast hade använts vid speciella tillfällen. Då hade inte en enda höjt ögonbrynet och sagt detta var onödigt.

I mitt fall är juvelen en dator, be happy for me:) haha

Ringde och pratade med en kille på (eller säger man i?) Apple store idag. Han var trevlig och hjälpsam... I den mån en säljare kan vara hjälpsam. De vill ju naturligtvis alltid sälja så mkt som möjligt.

Jag hade många frågor och vi betade av frågorna en efter en. Fick hans namn, mail, telenr så jag kan kontakta honom på Måndag om jag har fler frågor eller vill köpa en dator.
Fick honom spontant att tala nersatt pris. Jag vet att det älskar snåla svenskar att höra så då handlar vi. Jag är ej annorlunda, jag älskar sånt :P

Jag frågade även om döda pixlar. Ni vet mitt eviga tjat pga att jag alltid får skärmar med detta.
Men det var ej ett problem. Datorn byttes ut om detta fanns vid leverans eller inom 2 veckor (gällde även andra fel eller så). Detta gillade jag ännu mer, en stor rädsla att ta bort!

Det jag funderar på syns i bilden ovan.... Den MacBook som är aktuell för mig finns i 2 versioner.
Jag har ännu ej bestämt vilken. Jag har i baktanke att detta kommer vara en "sekundär dator", men sen samtidigt tror jag att jag kommer dyrka den så den kommer få en större plats i livet, haha

För att ej göra eventuella råd eller kommentarer svårare raderade jag förvirrande uppgifter som pris:P

Sen kommer vi till ännu mer Funny stuff....
"Pimp my Mac"
haha Den var lite rolig;)
programet "Pimp my ride" MTV come on....

3 saker jag kommer vilja ha....

Macbook väska

Fodral som skyddar datorn

Rosa fint och ser till att jag ej skadar juvelen, haha... Var billigt, så köps datorn får jag köpa en sån här samtidigt.


Macbook väska2


väska

Här har vi väskan

Fanns en massa väskor att kolla på. Men här har vi den utvalda. Efter en mängd svarta/gråa tråkiga grabbiga kontorsnubbeväskor hittade jag denna.
Den är till ett fullt överkomligt pris, men får vänta.
Jag fyller ju dessutom snart år. Är ju lite gammal att önska mig saker. Men regler är till för att bryta :P

Macbook väska3

Skyddsplast?

Detta är nått att sätta på datorn så den skyddas emot repor. Den fanns även i rosa. Tilltalade mig mycket. Men sen insåg jag att det vore too much och att jag inte vill ta bort grundfärgen.

Detta ligger dock längre ner påprioriteringslistan. Den rosa lilla saken först, sen väskan. Behövs det sedan, så detta skyddsplastet.
Ja, korrekt, datorn är viktig och ska skyddas :P

Denna långa utläggning ska läsas med humor.
Den ska ej läsas som att jag velar igen (hoppas jag).
Utan texten är mer för mig själv att se att jag har i princip bestämt mig, och hoppas innerligt att jag kommer inför mig själv stå på mig och göra detta!.
Kommer kalla detta min födelsedagspressent till mig själv.

Och för andra fåfänga, så var bilderna för att visa att det fanns en mängd av roliga saker att köpa till, göra lite fint och skoj :)

***

Kom på en till ultimat sak... detta är humor (menar det)

När jag spelar WoW. Kan jag i så fall sätta MacBook datorn på skrivbordet bredvid. Så kan jag Thottbota Questen på den datorn utan att behöva stänga ner spelet.... Fantastisk fördel ju ;)

Notera nu att jag poängterade humor

(även om det tilltalar liiiiiite)

No comments: