Monday, October 8, 2007

Snabbt möte

Blev nyss uppringd igen.

Cheferna var överens om att detta ej var ok.

Imorgon ska det komma hem en tekniker (IGEN).
Uppskattar att detta gick snabbt... Min garanti är reparation inom 5 arbetsdagar.
Nu ska Hårddisken, grafikkortet och moderkortet bytas ut.

Detta var en "rensning" som borde reparera alla prestanda problem. Hjälpte ej detta fick vi fortsätta.
Teknikern försökte övertala mig om att detta var den snabbaste lösningen. Ny dator tar minst 3veckor. Och detta blir i princip en ny dator.

Jag spelar med. Låter logiskt att alla de bytena borde ha effekt. Men har det ej det vill jag ha ny dator, så är det bara. Och kanske kan vara så att Dell insåg det med eftersom han dessutom nämnde hur många veckor det hade tagit denna gången...

Men vi håller tummarna att allt går som det ska imorgon.
Jag får ännu en gång göra backup på det jag hunnit få in i datorn, och sedan installera allt IGEN.
Är så trött på att ominstallera alla hundra program jag måste installera om varje gång allt nollas här.

Låt oss hoppas detta är sista gången ;)

Hårddisk, grafikkort, moderkort.... förutom cd spelaren är det väl allt som driver runt? Så nu måste det fungera!

Ironin är ju att både hårddisken och grafikkortet byts ut innan. Grafikkortet var för ett par veckor sedan......

Förutom att jag är arg för all tid detta ärligt tar och har tagit sen Januari. Så inse humorn... denna datorn har ju kostat Dell en hel del. Hade de bytt ut den när det började strula hade de kunnat spara in en massa...

Men, men, life is never easy :P

No comments: