Sunday, October 21, 2007

*puuah*

Litet vardags inlägg här innan jag går in för "lång inläggen" *asg*.
Kommer bli 1 om när MacBook anlände, och 1 om Dell. Med andra ord 1 med glädje. Och 1 som är roligt för det är sorgligt (löser sig)

Var hemma en runda hos Greta igår kväll. På vägen dit cyklade jag in om Siba och fixade internet till "Book'en"
Jag och Greta satt i minst 1h och försökte få nätet att fungera.

I paketen låg en handbok för installation i PC. Och sen låg där en CD för installation i Mac. Men hur vi än gjorde ville datorn ej hitta modemet.

När jag kom hem gick jag ut på Tele2´s hemsida. (Greta har ej internet just nu pga strul)

Hittade snabbt en manual att ladda hem.

tele2
Denna texten var ju grav ironi!!
Dessa få meningar kunde väl även de varit bifogade i den medföljande bruksanvisningen
(endast drivrutinerna fanns på cdn)

Kunde där inte stått i bruksanvisningen som följde med i lådan att man antingen behövde en PC för att få skiten att fungera eller använda sin mobiltelefon????
Visst, man brukar ju alltid kunna surfa på annans dator eller sen ringa kundtjänst. Men seriöst. När jag bara fick fram denna beskrivning gick det enkelt att installera.

Tele2 kan ju inte utgår ifrån att kunder är tankeläsare och att man automatiskt förstår att man måste starta att installera i en PC för att avaktivera en pinkod.... *mummel mummel*

Vad har jag pysslat med idag?
Jo, grym städning. Hatar att städa!... Men allt har liksom byggts på hög....
Har tvättat fönster och sånna saker... Har lite kvar att göra imorgon. Idag får det dock räcka... Lite paus nu tack :)

No comments: