Friday, October 12, 2007

Dell är som ett virus

Dell känns som ett större hot emot min dators säkerhet än alla de virus som existerar där ute.

Detta viruset är långvarigt, går ej att repareras (formatera, byta hd etc), och det blir värre och värre med tiden.

Detta summerar ungefär hur nöjd jag i dagsläget är som kund hos Dell.

Datorn jag köpte i januari blev inte färdigreparerad och avslutad denna gången heller, vi ska alltså lägga mer tid på detta.

Fick hjälp av tekniker i Tisdags, han var klar runt 18 tiden. Han sa att han skulle komma tillbaka på Fredagen och byta ut "ström saken" och att jag tills dess skulle testa så allt fungerade... Ringa honom på förmiddagen på Torsdagen så att han om det behövdes skulle hinna prata med Dell.

Onsdagen fick helt ägnas till att installera all skit och sen tvångsspela.

Ringde igår och berättade det jag visste hitills.

Blev bestämt att teknikern skulle komma idag Fredag på förmiddagen.

När ingen kommit vid 13 tiden ringde jag och frågade. Då hade jag ändå suttit och väntat många timmar.

Teknikern sa att Dell skulle ha kontaktat mig, sagt att det ej blir något idag.
Att Dell vill prata med mig igen och komma fram till vad mer som ev behövs eller inte behövs göras.
Det enda som ej var uteslutet var att strömmsladden ska bytas ut. Så det blir nästa vecka...

Nu helt plötsligt ska vi dels ta en NY vecka till detta! Och detta var ok...
När jag sa att det var för ont om tid att kunna ge ett svar på Torsdagens förmiddag, då gick det ej att ändra...

Men nu kan dem ändra och dessutom ej informera.... Är så trött att sitta och vänta på sånt här och det inte leder nånstans... Detta är inte första gången...

Den stressen jag haft de senaste dygnen. Den var helt jävla onödig!
Där satt jag 1 dygn i streck utan mening. Jag kunde lika bra gjort detta i en lugn takt över dagarna och haft helgen på mig att kolla saker...
Men nä då..
Sen när det beslutades att det ska vara så... Då fick inte ens jag reda på det...

Jag är inte så glad just nu. Det som redan var en sorglig parodisoppa blev just värre...

Därav ser jag just nu hela Dell som ett större hot emot min dator än faktiska virus.
Dell fumlar, skadar och förstör mer.

Det "virus" Dell snällt tilldelat mig är ju mer effektivt än datavirus.
Detta slår ut människan med. Jag får ju avstätta tid till detta gång på gång. Och kan jag ej avsätta tiden på dagen av mänskliga skäl får jag sitta på nätterna. Så då blir jag av med sömnen...

Nä, ser framemot min lilla MacBook.
Oavsett om den är bra eller ej kommer den ha svårt att "inte" imponera på mig.
Den har inte en stor "förebild" att konkurrera ut, haha

1 comment:

Ann-Christin said...

Begriper inte hur ett stort varumärke vill smutsa ner sig på detta sätt? Hade jag varit chef, hade gjort ett snabbt slut på gnällaren. En ny dator bums, ett effektivt sätt att få tyst på missbelåtna kunder. Skulle aldrig riskera att riskera att få reklamationsnämnden efter mig. Good luck! Att du bara orkar!! Strongt!