Monday, October 15, 2007

Är du nöjd?

Blev uppringd av Dell för drygt en timme sedan. Det var "stackaren" (använder det ordet för han fick ta mycket hat) som tog tag i detta "ärende" Måndag förra veckan.

Han ville höra om jag var Nöjd/Belåten med datorn/servicen etc....

Jag blev uppriktigt så paff/förvånad... Att jag satt nog i minst en minut och bara "tja, nä, ja, vet inte vad jag ska säga, nä jo, etc"

Sen sa jag att jag inte förstod frågan. Hur Dell kan fråga om jag är nöjd innan allt är reparerat.

Då undrade han hur jag menade... Och jag bara fattade inte något alls....
Jag berättade att teknikern skulle kommit tillbaka i Fredags och bytt det som så fint kallas "power supply" (eller liknande)... Och när han ej kom, så ringde jag. Och att han då sa att Dell skulle kontaktat mig och att de kommer kontakta mig. Att de ville ställa fel frågor om eventuella fel innan den delen byttes ut.

Han jag pratade med sa att han skulle försöka läsa loggen samtidigt som jag pratade. Han sa att han var sjuk förra veckan.
Då sa jag att då var det inte du som missade ringa mig. Men att någon måste pratat med teknikern och sedan missat att informera mig, för han kan ju inte hitta på saker.

Fanns inte med i loggen varken att "power supply" skulle bytas ut eller att teknikern skulle kommit på Fredagen.
Då slog det typ slint i mitt huvud.

Utan svordommar bör jag påpeka...
Då fick han en hyper 210% hastighets summering av mitt missnöje med Dell.

Nu var det inte självklart att jag skulle ha ström i datorn.... Inget loggades...

Sa att jag fick ägna förra veckan till detta. Och nu kommer jag få ägna en ny vecka till detta...
Och att så här har det varit i 8-9 månader. Sa att detta är ej värdigt längre.

Sa att detta tar av min tid och min energi. Jag får ju avboka saker jag måste göra, för att sitta med datorn eller sitta hemma dagar för att de ska ringa eller en tekniker ska komma.

Jag sa ironiskt att jag ska på semester om 2veckor... Går det bra, eller jag ska avboka den så jag kan vara tillgänglig. Känns ju så.

Han ville ha exempel på vad som fortfarande var ett problem.
Jag sa att för att göra det enklare för dem skulle vi använda oss av "sims 2".
Det är ej beroende av Blizzards patchar, servrar, multiplayer eller internet.
Sa att det hackar på lägsta hastigheten med en gubbe i ett hus. Där ska vara kvarter och bo hela familjer i hus. Detta kommer aldrig gå.

Han kollade upp vilka systemkrav det var på Sims 2. Och sen konstaterade han att det spelet krävde inte så mkt. Jag hade mer än väl så det skulle fungera utan problem.

Jag konstaterade att jag var beredd att acceptera att detta är en Dell dator. Den kan ej mer.
Den har i 9 månader bevisat att den klarar inte belastning.
Dell har ej lyckats laga den på denna tiden, finns kanske ingen lösning.
Att jag lärt mig läxan. Deras produkter är svagare än svag.

Han blev lite så smått förfärad och sa att detta skulle jag ej acceptera utan det var tvunget att lagas...och jag bara
"HUUUUUR"?????
På nått vis tycker jag det är en vettig fråga nu, för det känns som detta aldrig kommer lösa sig.

Jag sa att jag känner ej för att byta ut delar i 1år till, och Dell verkar ej vara beredd att inse att denna datorn var skit och byta ut den. Så lösning verkar ej finnas.

Han sa att han skulle ringa teknikern och höra vad som sagts och bestämts. Sen skulle han ha möte med cheferna. Kanske ringa mig idag eller imorgon.

Och jag frågade om jag skulle sitta hemma hela dagen idag med.
Han sa att han ringer på mobilen. Och jag kontrade med, men ni vill alltid ha mig framför systemet så jag kan felsöka, ni älskar felsökningar.
Då sa han att det behövdes ej fler felsökningar.

Nu ska vi ser hur många dagar den meningen "gäller i".

Han skulle höra med cheferna om man kunde "accellerera ärdendet" vad nu det betyder... Alltså jag vet vad ordet betyder. Men vet ej vad detta innebär i Dell världen.

Ännu en dag lyckades detta företag att förvåna mig.
Nu hade de beställt en tekninker utan att veta var som hände eller nån form av resultat eller nått... Ja, jag saknar nästan ord!

No comments: