Sunday, October 7, 2007

förväntningar

Har inget direkt att skriva av värde idag, men kände ändå att jag skulle skriva lite... Brukar kännas bra att "prata av mig"

Sitter grymt obekvämt nu, inte bra... scenariot. Sitter och kollar på en serie i datorn. Och kom fram till att jag kände för att skriva lite.
Dilemmat... För att sitta bekvämt när jag ser film eller så vid datorn bär jag hit en annan stol, datastolen är inte så skön att sitta i länge om annan lösning finns...Denna stolen är lägre än datastolen, därav aningen obekvämt:P

Detta stärker det jag redan konstaterat. Jag behöver en bärbar dator. Då hade jag kunnat ha det jag ser på i fullscreen. Lutat mig tillbaka i stolen, sitta bekvämt. Ha den bärbara datorn framför mig och (i detta fallet) blogga på den.

Så ointressant text att jag nästan somnade själv, haha

Hur som... Om inget kommer mellan så ska jag beställa en bärbardata imorgon. Vissa saker jag behöver veta bara. Sen finns det inte mkt som står ivägen...

Sen i denna kommande veckan får jag se till att ta mig tiden och ringa Dells support. Har inte orkat ta tag i den delen. Tar ju flera dagar varje gång jag är i kontakt med dem. Timmar efter timmar och dagar efter dagar.

Men jag motiveras lite av tanken att om jag beställer en MacBook. Får jag ju försöka få support att fixa denna datorn nu, för sen kommer jag inte vilja lägga ner en massa tid på deras support.

Men, över min döda kropp att jag ger upp detta innan datorn fungerar. Tycker det är pinsamt att detta fortfarande är ett problem. Köpte den i slutet av Januari:P

Jag är sjukt uttråkad...
vet inte om det är för att jag är trött, eller för det är Söndag. Eller för jag verkar bestämt mig för något jag vill. Och skulle vilja genomföra det innan jag börjar tveka igen.
I min lilla värld vet man aldrig vad som händer, jag har börjat inse det mer och mer:P

No comments: