Tuesday, April 29, 2008

Ge mig styrka

*ta da ta da ta da*
Jag var naiv som trodde jag kunde få min dator innan "helgen" :P

Datorn har ej lämnat komplett än. Tydligen väntar de på ytterligare ett grafikkort. Det första dem beställde var tydligen fraktskadat?!

Imorgon passerar denna "soppan" 30 dagar. Personen jag pratade med först sa att vi kunde förhandla kompensation för det hade jag rätt till.

När jag funderat och blivit lite lagom irriterad kom jag fram till kompensation. Denna var Komplett ej med på.

Faktorer som för mig väger in:

*De magiska 30 dagarna har passerats (förvisso känts som år för mig)

*De dagar jag fått avboka saker för att vänta på posten

*Tillståndet datorn dök upp i.

*Att jag i 4 dagar lovades frakthandlingar. Men sen när första frakthandlingarna trillade in såg när de poststämplats, och insåg att det hade inte skickats några innan det.
Vilket ledde till att datorn stod 2 veckor utan anledning hos mig. (1v 6 dagar)

*Att jag i mail lovades nytt chassi för att ta ett enkelt exempel.
I och med att löftet gavs, kunde delarna beställts då, och funnits redo på verkstaden när datorn anlände.
Istället sitter vi fortfarande och väntar på delar.

*Denna punkten är bara för mig... Men jag har förlorat månadsavgifterna på/hos Blizzard... Och i vissa aspekter tappat min mentala hälsa *nu driver jag*
Poängen är väl, att jag köpte en produkt för 2 månader sedan. Och nu är jag jäkligt less på att jag ej kunnat använda den.

Mitt förslag på kompensation var;
Nollad garanti, eller åtmindstonde få tillbaka den månaden som gått förlorad. Detta var ej möjligt.

"liten hårddisk"... De nämde att de kunde sätta i HD eller minne.... Jag behöver inte mer utrymme, men kunde ändå tänka mig nån liten backup. Det är ca450kr

Sen tyckte jag lite minne. Öka mitt 2Ram till 2,5Ram. Men fick reda på att mitt minne var ökat till 4. Så det skulle jag se som kompensation. Och visst det var snällt.
Men så mkt behövde jag ej, och tror ej jag rådfrågats om det (inte ens han med dialekten). Får hoppas att min dator fixar dubbelt minne...hmm...

Sen eftersom inte garantin gick att kompensera, eller "minnet" för där hade jag ej aktivt deltagit i beslutet att dubbla, så tyckte jag nått till godo i butiken.

Kompensationen som erbjuds är Hårddisken för 450kr. Vilket är snällt... Men på nått sätt känns det blekt i mina ögon om jag ser till hela denna långa röriga gång....

Så när datorn är i min lägenhet (vet exakt datum), tänkte jag höra med konsumentrådgivningen vad som är den värdiga kompensationen i detta, med alla faktorer inräknade.

Jag menar finns inget som säger att jag inte har fel. Komplett kanske gör mer än de behöver, och då är det till deras fördel att jag får denna uppläxningen, sen kan dem skicka hårddisken.
Och har jag inte fel kanske jag kan komma upp i en kompensation på tusen kronor eller nått, vilket jag ej tycker är överdrivet...

Men som vanligt...The story will go on....

No comments: