Thursday, April 3, 2008

Tristess

"Trött och uttråkad" det summerar nog ganska bra hur jag känner mig just nu...

Har en lång lista av saker som behöver göras (den blev inte kortare när jag var sjuk)....Men hur roligt är det att städa typ halv nio på kvällen eller liknande.
Det är nu jag fördriver tiden med att spela annars.
Men datorn som jag nyss skaffat (och är nöjd med), är på service...
Vilket förvisso är ironi i sig själv.

Men jag har hopp för att detta kommer gå bra, och denna datorn är redan typ 150ggr bättre än Dell datorn, så det är lugnt...

Just det.
När jag inte hade en dator att spela på, levde livet genom min lilla MacBook. Började jag tillslut fråga mig själv om det var värt att börja spela igen...
Jag insåg hur mkt tid WoW tog och så, och började ifrågasätta om jag tyckte det var roligt...

Kan ju uppdatera att sluta blev det inte *haha*
Installerade spelet och laddade kontot med 1månad när datorn kom. Mest för att testa så allt fungerade, kolla grafiken etc....
Sedan dess har jag varit såld:P

Ansökte om medlemskap i en guild med spelare som är lite (tja mkt) bättre än mig.
Men vad har man att förlora?
När jag läste ansökningar på forumet såg jag att de flesta fick "ja eller nej" i ett och samma inlägg.

Jag var i underläge, har inte rätt "gear", så jag förväntade mig en rak sågning... Men fick 4 "ja". Det behövdes bara att han som var "class leader" över "Warlock's" (som jag är då) skulle godkänna.
Men han var nog på semester, så han som grundat guilden släppte in mig... Jag blev "gaaanska" glad om man säger som så... Var lite skoj att "erkännas" och få en chans även om man inte var en av de bästa. Visade att dem såg lite potential...

Sen dess har det gått i rasande fart...
ja, den veckan jag hann spela innan datorn åkte på service :P

Fick installerat ventrilo (prata i spelet program typ). Har inte använt det innan. Försökte några ggr. Men den fantastiska Dell datorn kunde ej "hitta" mic. Så Dell kom till slutsatsen att den ljudfunktionen ingick ej...

Har hunnit vara med i 3 (för mig) stora "raids", och har inte fått klagomål, så "foten" är nog inte påväg än, haha

Igår underhöll jag mig med att läsa en del om saker jag behöver förbättra i spelet....
När jag blev uttråkad började jag göra en film (här talar vi hitta tidsfördriv på kvällen)

Filmen är nog bara "milt" rolig om man spelar själv.
I detta fallet lägger jag in den för den roar mig, och detta är min dagbok:P



Filmen blev extra tråkig när jag visade bild efter bild efter bild... Det var/är det 19 (ca) sakerna jag behöver nu i början :P
"Piece of cake".....Not;P

Men det verkar vara en rolig skara av spelare jag hamnat tillsammans med, så jag tror nog att det kommer lösa sig:)

1 comment:

Martin said...

Hej!
Läste ditt inlägg från september 2007 om Backstreet boys. Jag är nöjesjournalist på Punkt SE Öresund och tänkte göra en grej på bandet på grund av deras spelning i Köpenhamn nästra fredag.
Hade tyckt att det vore väldigt kul att prata med någon som varit ett fan och varit med i deras fanklubb som kan berätta om sin relation till bandet då och nu.
Hittade ingen emejladress på din blogg så jag försöker nå dig på det här sättet. Om du ser det här får du gärna kontakta mig på martin.ekelund@punktse.se eller 0739-600 877.

Vänliga hälsningar
Martin Ekelund