Thursday, April 10, 2008

Inväntar svar igen

Då sitter jag och väntar på tele-besked ang min dator.
Har jag varit i denna situationen innan?:P

Ringde komplett i morse. Förklarade situationen jag ej var nöjd med. Visade upp bilder. Teknikern var bra. Han gick ej i försvar utan sa att detta var fruktansvärt och att han inte fattade hur detta gått till. Och att jag hade all rätt att vara arg.
Jag sa att jag visste ju inte om jag överreagerade. Men så här skulle det ej se ut.

Mitt krav var/är ny likadan dator. Denna ser för begagnad ut nu för att lagas vidare, den är ny.
(vet heller inte om ngn del tagit skada av att grafikkortet ev ligger löst)

Fick även bekräftat att det går ej att byta "sida" utan att motivera varför, och inte i detta fallet när sidan gjorde en effekt....

Han behövde prata med chefen. Sen skulle jag bli uppringd. Frågade när, sa att jag är endast tillgänglig fram till kl14.
Han sa att detta blev på förmiddagen.

Inte för jag är ovan, men förmiddag blev det inte.
Nu ska jag skynda mig iväg och göra ärenden på "lunchen", misstänker att under den tiden ringer dem ej.
Och jo, jag har mobil. Känns bara som att samtal som detta vill jag ha hemma, kunna höra bra och lättare hålla lugnet:P

Fallet är fortfarande olöst...Hur ska det gå med den oanvändbara datorn? Kan det vara så att detta företaget helt enkel kan tänka mer service inriktat än Dell och kanske på ett smidigt vis rätta till sina (nya bisarra) problem... Eller har jag hamnat i en gråzon igen?

2 comments:

Ann-Christin said...

Mammamia får byta namn till "mattamia". Vad i denna värld kan fungera? jag köper en sak= god funktion!!!! Pinky handlar = Allmänna reklamationsnämnden! Jag tror jag får ta till lite Voodo över tekniska artiklar i din stad! Tur att du kanske har en fungerande mobiltelefon! Hahaha

Johanna said...

Jo, jag undrar också...

Jag har inte ordsakat andra skador själv innan (datorerna)...Men om så vore fallet...
Är det iaf uppenbart, att här är det inte mitt fel...

Att denna datorn lämnade en seriös verkstad med ok stämpel är för mig förvisso lite humor:P

p.s. Min mobil fungerar bra!