Monday, April 28, 2008

iTunes radio

Hur har jag kunnat missa "iTunes radio"? :P

Det var väl i slutet av Oktober jag köpte min MacBook.. Inatt hittade jag iTunes radio, haha

Har inte tänkt på den funktionen innan. Har bara lyssnat på musiken jag haft i datorn. Trodde att radio funktionen var nått som antingen var "b", inte fungerade, eller kostade pengar...

Men jag inser att jag har stängt av iTunes Store så det var fritt fram. Radiostationerna är indelade i en massa kategorier. Sitter och lyssnar på stationer under "pop", finns 182 radio stationer där just nu. Observera under endast den kategorin;)

Ja, alla med iTunes har kanske redan hittat detta. Men för mig var detta en magisk upptäckt i natten :D
Har hitills inte drabbats av reklam heller:D
Och roligt att höra annat än svensk radio! Var sjuuuuuukt trött på våra radiostationer:P
Och som om det inte är nog med det bra.... När låtarna spelas står där full information om låten...Me like, då kan jag enkelt hitta låten nånannanstans om jag vill :)

Jag vet att Mac har en iTunes version för Windows. Finns denna radiofunktionen med i Windowsversionen?:)
Kan vara bra att veta när jag ska installera iTunes i PCn:P

2 comments:

Fredrik said...

Har inte kollat själv men nästan säker på att den finns.
Det kan vara lite dumt att "stänga av" iTunes Store helt, jag vet inte vad det innebär riktigt men det finns ju mängder och mängder i iTunes Store som inte kostar pengar, miljontals gratis podcasts (många av dem som är sjukt intressanta) och allting sånt. Storen är ett väldigt bra verktyg för många saker förutom köpa musik. Du vet att det kostar pengar när den ber dig efter ditt kreditkort :p
Och ingenting du trycker på kostar pengar om du inte trycker "köp" i vilket fall den frågar dig efter ovan nämnda kort :p

Johanna said...

@Ique

HAHA:P
Låter som jag borde aktivera iTunes store:)

Med min "tur" var jag rädd att det kunde leda till oväntade räkningar. Men om man ska bekräfta köp/kort så kan jag inte bli lurad :)