Wednesday, April 23, 2008

*puah*

Konsten att stressa sönder sig på några timmar:P

Ska nu berätta om en vanlig men förvisso stressig dag... Berättelsen kan bli rörig, det kan vara ett tecken på att det vaaaar rörigt att göra allt på en gång, hehe

Igår spenderade jag några timmar med att reda ut ett missförstånd. Detta får bli ett blogg in-lägg i sig själv...

Hur som... Jag skulle skicka mina bankkontouppgifter till ett företag för att få pengar/ett pris jag vunnit (priset blev pengar tillslut, men det är den där historien vi får ta en annan gång)

Fick tillbaka ett mail att mina kontouppgifter inte fungerade... Vi skickade lite fram och tillbaka...

Nu till idag...

Hade bokat tvättstugan kl12-16. Hade bokstavligen enormt mkt tvätt att ta tag i. Pga mestadels faktorer utifrån har jag missat en massa av mina tvätt-tider.
Hamnat i långa telefonköer, väntat på saker etc.

I mitt hus är tvättstugan tydligen helig. Så anländer man 5-10min för sent har någon tagit ens tvätt tid... Så de senaste veckorna har jag fått acceptera det....Och ibland har jag hunnit tvätta 1-2 maskiner. Vilket har gjort att detta gått runt, men idag ville jag bli av med allt.
Bor i en etta, så jag har inte ett extra rum jag kan förvara en extra "gigantisk" tvätthög i:P

kl12:05 kom jag på att jag skulle tvätta. Det var bara att bokstavligen springa ner i källaren, hoppas ingen tagit tvätt tiden och på med låset.

Sen upp och sortera tvätt.
Ner i källaren igen.
Bryta mig in i tvättstugan.
För länge sen skrev jag att jag inte kommer in i tvättstugan. Detta är inte lagat än, så jag får ha med saker att bända upp låset med (har ej hunnit sitta i DEN telekön också)

Upp skulle äta lunch

(alla steg kommer med, för att beskriva nivån av stress och tristess)

Såg att jag missat 2 samtal från "komplett". Fick planera in när jag skulle hinna ringa...

Gjorde mackor. Satte mig i soffan framför tvn. Lyckades välta mitt glas med vatten... Otroligt som mängden i ett glas dubbleras när man spiller:P

Hade min dator på soffbordet. Så det var nog en syn hur jag såg till att vattnet rann åt ett annat håll innan jag evakuerade datorn och sen fick ägna mig åt att torka upp...
(krävs extremt mkt innan jag skadar nått tekniskt, jag får nog slå mig medvetslös först)

Sen var det dags att göra nästa försök att äta...

Tvättstugan igen (den kommer vara ca var 40-60 min fram till kl16)

Uppe igen... Ringde "komplett" hamnade i kö.
Började diska, lika bra att utnyttja dö tid.

När det blev min tur fick jag reda på att det inte fanns uppgifter om att någon hade ringt mig. Så vi fick helt enkelt hoppas att den personen ringde igen?!
Först och främst ...Om vi bortser från slöseriet med tiden, så väcker ju detta onödiga "vad har hänt nu tankar" hos mig....

Startade datorn för att kolla mailen. Teknikern kanske hade skickat nått där. Så var ej fallet..

Men via mailen möttes jag av ett annat mail, fortfarande problem med mitt bank konto.

Det blev till att ringa banken, NY telefon kö.

Visade sig att alla mna uppgifter var korrekta.
Mailade detta, och då gick det plötsligt att lösa...

Sen var det att fortsätta diska, dammsugade...Och så tvätten...

Nu är själva tvätt tiden slut. Nu har jag bara kvar att vika den tvätten som är torr, och hänga upp den gigantiska högen av tvätt som behöver självtorka... Men det får bli efter att jag gjort nästa roliga moment "laga mat"

Under "tvätt tiden" skulle jag egentligen cyklat och handlat. Ville gå en promenad, var fint väder.... men nu är jag helt slut...

Detta var en dag i mitt liv... En liten beskrivning hur jag dels kan röra till det själv, men också hur extra tidskrävande det blir med minst 2-3 oväntade moment typ varje dag... Må vara små saker, men det tar tid och ändrar allt....

Så, nu har jag gnällt av mig... Och som sagt, var det rörigt att läsa, förklarar det för mig själv varför jag blev trött av att utföra det :P

3 comments:

barsten said...

stressig dag låter det i mina ögon:(

barsten said...

ögon? *s* menade öron haha

Johanna said...

Huvudet luras nog av att det man säger man "hör här" är saker man läser

Så stressigt i mina ögon lät rätt logiskt:)