Tuesday, April 22, 2008

That's the World of warcraft

that we play....

Detta inlägget är mest för att "roa" mig själv. Jag gör ju sånna inlägg lite då och då när jag vill minnas saker:P

Veckan innan datorn skickades in på den förstklassiga servicen ansökte jag om medlemskap i en guild jag verkligen ville komma med i, och blev accepterad.

Hann spela med dem i ca 1 vecka. Kändes riktigt dumt och lite osäkert att försvinna från spelet så snabbt efter att jag blivit medlem där. Men, men... Datorn behövdes skickas in, och jag blev "godkänd" att vara borta (vad jag trodde skulle bli en vecka)

Ja det låter dumt.... Men spelare är beroende av spelare. Så är man inaktiv är man inte direkt en tillgång. Så jag trodde jag skulle kickas direkt...


Nu har det gått minst 3 veckor tror jag. Och jag har under hela den tiden kännt en viss bitterhet över att veta att jag kanske måste börja leta efter en ny guild när jag kommer tillbaka...

Jag visste om att jag inte var sparkad än...Men visste/vet också om att guilden haft lite (enligt mig onödiga) motgångar, och det har ibland varit på tal om att lägga ner guilden...

Tidigare ikväll så chattade jag med den kompisen/spelaren jag typ ville bli medlem i guilden för... Vissa spelare matchar man bättre med än andra och har roligt....

Hur som fick reda på att det var "oroligheter" igen...

Ska klippa in lite av det jag ville minnas... (majoriteten av mina svar e borta, detta var roligare)
som sagt, det var varning längst upp:P

[20:47:19] C säger:
:( lots and lots and lots of things are happenin :(

[20:48:03] Johanna säger:
ohhh:/ tell me..... guild going good or bad again, or just me getting kicked? hehe

[20:48:53] C säger:
haha..no..u're gettin kept :P
(yaaaay, det var lite skoj o höra)

[20:49:41] C säger:
but u know lots of ppl left at some point..they're in a new guild called ***..and they have some other ppl there too..and d... is thinkin of a merge

[20:49:52] C säger:
cause we're simply not goin to survive like this

[20:50:13] C säger:
and he was thinkin to take 20-25 ppl from this guild.the active ones..to the other one..and we're one of them
(jag trodde inte jag hade möjlighet att bli inräknad nånstans just nu, hehe)

[20:54:09] C säger:
well i've talked to g... and d... last night..they dragged me in officer channel on vent

20:54:32] C säger:
and i ofc asked about u..and they said u're one of the 20-25 ppl..cause u've impressed them on lurker last time :D

20:55:47] Johanna säger:
Was that the time I had a fever? that day is kind of a blur to me, haha

[20:58:02] C säger:
haha..yeah :D

[20:58:08] C säger:
u were half dead :D
(hahaha)

[20:58:12] C säger:
and u impressed them lol

Hör till historien att alla spelarna i guilden är liiite *host host* bättre än mig, vilket också är en bidragande faktor till varför det känns osäkert att inte spela just nu....

Så det var jätte skoj att se att jag tydligen fortfarande är inräknad.

Och det är ju grav komik att givetvis är ögonblicket då jag lyckades imponera också en dag jag knappt minns.....

Men visst, det visade kanske lite engagemang....
Var yr av feber, hade sagt att jag inte kunde spela den kvällen. Vaknade strax innan 20 och tänkte lyssna på hur det gick för dem....
Möttes av att dem var lite arga på varandra. Spelare som sagt dem skulle vara där var inte det osv. Så dem frågade om jag klarade spela.
Dem lyckades hålla mig vaken 2h...
Priset för dem var att ha mig "snuvandes och snorandes" (mkt attraktiv mening) i högtalarna, haha

Just det...Här kom ju text bevis på att jag ej var låtsas sjuk i påskas för att slippa fira.
Jag må ha spelat och missat en Påskmiddag.
Men här kan högre väsen i form av föräldra typer (vilka man aldrig blir gammal inför), se att jag faktiskt inte ens ansåg att jag kunde spela....

Det är på samma skala som när jag tackar nej till glass :P
Så det så;)

No comments: