Wednesday, April 16, 2008

The curse

Känns som "molnet av otur" bara blir mörkare och mörkare. Och just nu går saker snett som inte jag kan hjälpa/påverka eller ha åstakommit själv... Känns frustrerande...

Jupp, jag har fortfarande den trasiga komplett datorn i min lägenhet.
Idag är det 1 vecka sedan den levererades. Helt ärligt trodde jag ej att den fortfarande skulle vara kvar....Den "Prioriteras" enligt företaget.

Detta är en kamp mot "klockan" för oss "båda".
Mitt tålamod är tunt och jag håller på att bli galen,
deras 30 dagar att åtgärda detta börjar ta slut....

Igår ringde jag och frågade om jag kunde få boka "upphämtning" av datorn trots att frakthandlingarna som skulle kommit i Måndags inte kommit. Sa att jag utgår ju från att de borde vara här idag (onsdag)

Detta gick bra. Fick deras kundnr jag skulle uppge till posten.

Gick ej att boka upphämtning *asg*
Kvinnan på posten fick kundnumret, konstaterade att det var komplett.se, så långt var vi överens.
Blev mer av en konflikt när jag ville ha upphämtning på annan adress än den i GbG.

Då fick kvinnan radera kundnumret och skriva allt på mig. Detta kändes inte rätt så jag sa att jag får återkomma.

Ringde komplett igen. Personen jag pratade med fattade inte riktigt vad posten menade, så han fick gå och fråga sina kollegor.
De kom alla fram till att det enda sättet att boka detta är genom att använda deras kundnummer. Annars matchar ej frakthandlingarna och klisterlapparna jag kommer sätta på lådan.

Lite som jag misstänkte förvisso.
De hoppades att jag ej skulle mötas av samma person nästa gång. Jag sa att gör jag det får ju helt enkelt komplett boka hämtningen hos mig, det är inte svårare än så.

Tillsammans konstaterade vi dock att tiden går. Jag är inte den som inte säger "I told you so"
Fanns en anledning till att jag ville att ny skulle börja byggas och skickas, denna soppan börjar bli tjatig.

I eftermiddags fick jag frakthandlingarna på posten.
De var "post stämplade" i GbG igår.... Fiiiiint....De frakthandlingarna jag lovades i torsdags och Fredags skickades visst aldrig.

Så summan här är att jag ska ringa posten imorgon, boka upphämtning av datorn till Fredag. Förhoppningsvis får komplett datorn på Måndag-Tisdag. Nästan en och en halv vecka sen detta senaste startade.

Till min förvåning så gick Komplett med på och sa att dem "självklart" själv utgår från det datumet den skickades in första gången (eller åtmindstonde när de godkände datorn)....
Då är tiden snart ute (min egen slutsats)

Så min fantastiska "tur" fortsätter...
Denna gången var det posten som vägrade utföra en sak jag fått instruktioner om... Allt verkar få ett eget liv bara det kommer i närheten av mig... Börjar seriöst undra om jag någonsin gör något rätt... Resultatet talar emot det...

No comments: