Monday, November 19, 2007

WoW Tankar

Haft WoW tankar den senaste tiden...
Jag gillar verkligen spelet. Men funderar på om jag är "the ideal WoW player". Spelet är sjukt tidskonsumerande och jag verkar gilla det sociala mer...

Vet ej om det är omständigheter som får mig att känna så här... Data/Dell/livet/spelare som försvinner...

Har inte spelat på "allvar" på typ 1 månad nu... Slutade 1 vecka innan jag åkte på semester. Fick ju min MacBook då. Sen när jag kom hem såg jag att de få vännerna jag har där. Antingen hade slutat eller bytt server.
Liksom i riktiga livet hade jag några nära vänner i spelet, hade inte ett gigantiskt socialt nät.

För att få vara med i guilds och kunna spela på hög nivå, måste man fylla i ansökningar. Typ intyga man kan avsätta Mån, Ons, Fre, sön 18-23 alltid. Jag vet inte om jag är redo att göra det för ett spel.
Jag vill bara spela, jag vill bara ha skoj. Men detta verkar vara jäkligt seriöst om man ska fortsätta. Och att fortsätta utan de jag gillar spela med, inget skoj.

Jag har just nu tid att avsätta vardagar. Men sen gör jag andra saker på helger om det händer annat. Avbokar inte riktiga saker för ett spel....

Så krisen nu är. Fortsätta spela eller ej....
Flytta min ally gubbe till en utvald server eller stanna...
Spela upp min horde så jag kan spela med min vän
Eller hitta ett annat spel. Jag måste ha ett spel, så är det. Jag kan ej sluta utan nått att ersätta med. Och vill inte sluta.
Känner bara att detta är lite för mycket just nu... Bara ett spel... Man ska väl inte känna sig ensam i ett spel. Eller känna att man avsätter för lite tid om man spelar kväll efter kväll men missar några dagar. Känns lite sjukt...
Jag var borta 1 månad, sen var allt konstigt:/

No comments: