Monday, November 19, 2007

Jag rekomenderades endast 1 sak

Kontaktade konsumentverket i eftermiddags, talade med en rådgivare angående min Dell situation.

Jag berättade lite. Sen sa hon att jag behövde inte rådgivning för att gå vidare, det hon kunde göra var att ge mig web adressen till allmänna reklamationsnämnden, så kunde jag ta blanketten direkt därifrån och göra en anmälan.

Hon lyssnade på mina berättelser och skrattade, ställde följdfrågor. Och sa att hon tycker det är konstigt att företag inte förstår att sånna här aggerande ger konsekvenser. Fanns tex ingen regel att "Dell hade 24h på sig att kontakta mig" i Torsdags. Dels var det illa att de fortfarande ej kontaktat mig. Men de hade inte ens rätten att påstå att de hade 24h's rätt *asg*

Så nu ska jag fylla i blanketter, berätta vad som hänt. Kopiera papper och skicka. Antingen får jag hjälp eller inte, sämre kan det inte bli.

Sen kunde jag välja lösningar i min anmälan... Häva köp, reparation, skadestånd etc....
Ska minsann ta häva köp som alternativ 1... Tror ej jag får igenom det, men Dell har jag inget förtroende för.
Sen är ju alternativ 2 den nya datorn jag lovats.
Och jag uppskattar att jag kan få ersättning för förlorade pengar pga dem.

En sak är säkert, Dell har jag fått nog av!

Och att Dell ej kontaktat mig idag heller är endast 1 till tecken på deras nonschalans!

No comments: