Tuesday, November 20, 2007

När når Dell botten?

*asg*
När har Dell nått botten?
Jag tror varje gång att det ej går att sjunka lägre. Men gång på gång bevisas jag fel!

Innan jag börjar... Kommer snart att blogga om trevliga saker som min resa och födelsedag. Har bara fullt upp med denna datorn som vanligt. Och har märkt att det är stor fördel att ha alla datum och händelser registrerade här. Jag hittar allt snabbt vid behov :)

Idag när jag vaknade fann jag ett mail av Dell. Nu hade Dell haft svårt att nå mig på telefon och hade en dator att leverera.
Jag kunde inte riktigt förstå hur de skulle ha hunnit bygga en dator sen Torsdag kväll, leverera den och söka mig på telefon, jag ser inga missade samtal.

Ringde Support, börjar bli mer än sjukt detta. Han sa han får gå och kolla. När han var iväg såg jag att ordernumret matchade det som fanns på den datorn jag nekade och vägrade ta emot. Detta avklarade vi i Torsdags, och jag fick intygat att detta ej var mitt problem längre.

När han kom tillbaka sa jag att jag hittat problemet. Det var den datorn.
Då sa han att det står ingenstans att jag ringt eller att den var reklamerad! Ge mig styrka!!!

Jag beskrev i "lugn ton" (här var personer i lägenheten, så de sa att jag lät inte otrevlig och var lugn, jag kunde valt att vara arg och skrika till ingen nytta) att jag fått nog av detta nu.
Hela jobbet i Torsdags var till ingen nytta, skulle det nu börja om igen?

Han sa han fick återkomma till mig efter 1h eller liknande

När han ringde igen sa han att han talat med cheferna. Nu behövde den nya datorn skriftligt reklameras. Jag sa "du skojar, ska jag ta mig tiden och göra en skriflig reklamation på en dator jag ej vill ha, och som dessutom var ett hån. Hade jag tagit emot den hade jag förlorat pengar". Då sa han att ville inte jag kunde han skriva den. Det fick han gärna.... hallå...

Jag undrade lite vad som händer nu... Jag sa att jag håller på med en anmälan till ARN. Att jag behåller min anmälan under hela denna processen. Löser detta sig och jag får en likvärdig dator bara kontaktar jag ARN och fallet tages bort.

Till min förundran sa han att han på tekniskt support kunde ej svara på detta. Kundtjänst kunde ej svara på detta. Jag konstaterade, ingen på Dell kan svara på detta, inser ni hur det låter?!?!?!? han höll med om lite konstigt kanske.....

Han skulle nu kontakta Dell i Danmark. Jag frågade vad det ger mig. Och hur jag informeras och vad nästa steg blir. detta visste han ej.

Jag sa att han kunde anteckna att det är meningslöst att de skickar en dator till mig utan att kontakta mig innan. Vi sparar alla vår tid om vi är överens om innehållet innan den skickas. Sa ännu en gång att Vista vägrar jag. Vägrar även Irlänskt support. Och att jag gärna häver detta köp om detta är omöjligt för dem att reda ut.

Från Dells sida har jag ingen aning om hur detta ska gå. Jag fick ingen information alls.
Så jag hoppas verkligen att mitt fall inte kastas i soporna direkt på ARN, för det känns som jag behöver lite hjälp nu. Jag orkar inte hålla på och driva denna frågan ett år till.

Vi går snart in i December. Jag köpte datorn i slutet av Januari. Snart 1år med andra ord. Detta är fint....

Är du i valet och kvalet av märken. Tänk 2 eller 3 gånger extra innan du väljer Dell. Bara ett tips ;)

No comments: