Wednesday, November 21, 2007

Apple

Mitt eller Apples första misstag.

Felet är mitt, men det är pga att jag lyssnade på vad en person på Apple sa till mig.

Hur som helst. När jag köpte min MacBook så fick jag ta del av student erbjudandet. Dvs det ingick en Ipod.
Jag visste om att jag fick lägga ut pengarna, sen när jag fick min leverans skulle jag skicka in en streckkod och då skulle jag få tillbaka pengarna.

Jag frågade personen jag handlade av hur detta jag till, och om det påverkades att jag skulle på utlandsresa. Det var inga problem.

Har mailat angående detta några gånger, fått till svar varje gång att jag ej missat erbjudandet.
Igår hittade jag det ej på Apples sida. Personen mailade det till mig. Jag läste att jag skulle skickat in streckkoden och fått poststämpel inom 30dagar från det att Apple skickade min leverans, dvs ej från när jag tog emot den. Så denna tiden gick ut när jag var på Lanzarote.

Ringde Apple och frågade om jag gått misste erbjudandet. Svaret var ja.
Jag förklarade situationen. Han jag pratade med var bra, jag blir som vanligt förvånad.
Han sa att det är kundens ansvar att läsa om erbjudanden, detta håller jag med om. Men jag sa att jag beställde via telefon, och sen har jag bara haft mailkontakt med säljaren och gått efter vad han sagt.

Han jag pratade med sa att det finns inte så mkt att göra. Men han skulle ge tillbaka 400kr, för som han sa; Apple vill ej ha missnöjda kunder, så detta kunde vara en gest på god vilja. Detta uppskattar jag.
För som sagt. Mitt fel jag ej läste vad jag gav mig in på, jag måste lära mig at ej lyssna på vad personer säger, man kan ej lita på personer :P (lite ironi)

Skillnaden från alla mina andra dataproblem... Här är problemet jag har en Ipod jag inte skulle haft annars. Detta är ett ganska minimalt i-lands problem jag kan leva med ;) haha
Går inte att jämföra med en dator som inte fungerat på snart 1år.

Och att i telefon mötas av att ett företag ville hjälpa med ett problem som ej var deras egentligen, hjälpa för att slippa en missnöjd kund. Detta är faschinerande och imponerande!!!!

Ännu en gång. Mycket nöjd med Apple och min MacBook :)

Har en hel massa kvar att lära mig förvisso, men det går framåt!

No comments: