Friday, November 23, 2007

Här talar vi effektivitet!!

Nu mina vänner har jag varit duktig *skrattar*

Jag har i nästan en halv dag shoppat :P
Detta låter förvisso roligt för de flesta. Men jag är sån, jag tycker det är jobbigt att handla till mig själv (sånt jag inte tycker är skoj). Jag lever på spontana köp jag gör när jag är ute med vänner :)

Hur som. I eftermiddags var jag ute en runda på Ikea med en av mina matcoacher. Vi var på jakt efter en whiteboard tavla jag kan ha i köket. Jag tänkte då kan jag enkelt skriva och strukturera upp saker. Mycket praktiskt.

Ikea hade tyvärr inte nån whiteboard tavla. Fanns en bunke olika modeller av kom i håg tavlor där man skrev med kritor, men det tycker jag ej är snyggt. Jag vill ha det liiite modernt :P

Väl hemma hittade jag en whiteboard tavla på Claes Ohlsson´s hemsida, så jag ska gå dit imorgon :P ... Med andra ord låter det nästan som en resa utan mening, men nej då.

Jag gjorde en mängd småfynd.
Köpte bland annat en kökskniv (mina är så slöa), en taklampa till mitt vardagsrum, och kors i taket, gardiner!!! haha
Både lampa och gardiner är saker som jag haft på min att göra lista sen vattenolyckan. Så det var dags.
Behöver låna en stege för att få upp lampan, men gardinerna kan jag få upp i helgen. Efter 1 år kommer det nog att matcha här hemma, stilrent, hahahahah

När jag kom hem städade jag. Öst saker runt mig bokstavligen. Diskade, dammsög. Behöver damma också, men vi ska ju inte överbelasta mig helt på en och samma dag ;) haha

Sen tog jag en runda till Mobilia med Greta.
Där gjorde jag 2 fynd till!

Köpte 1 låda (skratta inte åt mig) att ha mina "MacBook" tillbehör.
Såg så fult ut att bara ha dem liggandes på en hylla. Nu kan jag samla allt i en låda, se mina 2 tydliga exempel ;) haha
Platsen för lådan ska dock beslutas, men detta är heminredning enligt mig. Heminredning till datorn klarar jag av ;P

låda

Förvaring av MacBook saker :)


låda2

Så kallad heminredning
(se förbi mitt headset *asg*)

Som av en slump så såg jag ett par vinterstövlar också!!
Jag brukar ha sjukt svårt att hitta skor!
Jag vill helt enkelt ha bekväma skor till vardags. Jag är inte lagd som person att jag kan trippa runt i högklackat, jag går i gympaskor om valet ges. Även om det görs en mängd snygga skor och stövlar nu... Enligt mig inte bekväma bara tyvärr.
(jo, jag gör undantag vid festliga evenemang :P )

vinter

Här ser vi förbi skrivaren. Inte hunnit installera den. Och jag har andra saker hemma än sånt här fast det inte ser ut så, hehe

Detta är stövlarna jag hittade... Mjuka gosiga med varmt "pluff" i. Nu börjar jag bli trött och tramsig. "Bare with me" Lång dag!

Sen avslutades shoppingen på Burger King.
Detta är inte skämt, detta är ej Johanna som överdriver (inbland kan nog det se ut så).
Jag beställde mat. Sen kom ett gigantiskt "stelnacke" och ställde sig bredvid. Han var nog 2 meter lång, och ganska bred över axlarna med för han bröstade upp sig som en tupp!
Han pressade bort mig från kassan, sen tog han upp plats vid disken för 2 kassor. Greta kom knappt fram när hon skulle beställa.

Detta var seriöst testande.... Tyvärr, jag gillar ej "Stelnackar" eller det andra kallar "brats" ser ju inte klokt ut... Och ni äger inte världen, den hade gått under med endast er *mooohaaa* ;P

(jaaaaaaa ironi, sarkasm, så kallad humor)

2 comments:

Ann-Christin said...

Du är duktig du! Jag skall starta packningen idag. Har du någon bild på de nya gardinerna. Nyfiken!

Johanna said...

@ mamma mia

Gardinbilder har mailats *asg*