Wednesday, November 14, 2007

Trevlig överaskning

Nyss varit hos tandläkaren. Ett moment jag alltid tycker känns nervöst.

Klarade mig genom det hela med tummen upp.
Och fick dessutom reda på att mitt avtal förlängs med 2år. Det var en bonus. Jag trodde det var om 1år jag skulle bedömmas igen.
Så nu kan jag med andra ord ha så mkt hål etc jag vill på 2år utan att det kostar nått (utöver årsavgiften). Visst, får jag hål åker jag upp i riskgrupp nästa gång. Men att vara säkrad i 2år till känns bra. Kan ju tyvärr bli ruskit dyrt hos tandläkaren. Har hört skräckhistorier:/

Nu ska jag snart ta tag i dagen nästa fantastiska upplevelse. Semestertvätten *jublar av lycka....not*
Relativt drygt att tvätta annars med, och nu är det extra mkt. Står jag bara ut till kl20 är det lugnt, haha...

Typ även kläder man/jag inte använde på semestern. Packade lite ambitiöst svala kläder till kvällarna. Var varmt på dagen och kallare på kvällen. Hur som, även det får tvättas, allt låg i samma väska... Alla på planet luktade lika "djaligt" men sen när man tog tåget kastrup-Malmö, då kände man av hur fint man luktade. lite lätt "instängd/unken doft" av turist och förra landets lukter *skrattar*

Dagens Dell *asg* är en on going story!

Blev bestämt sista vardagen innan min resa att jag äntligen ska få ny dator.
Efter 1 vecka på Lanzarote ringde budfirman och sa att de stod utanför min dörr.
Dell visste jag var borta 2 veckor. Och det tar dem ca 3 veckor att göra en dator.... Den jag köpte från början tog 3veckor eller lite till. För den startade på Irland, sen tror jag det var Holland, Danmark, Västerås/sverige innan det blev Malmö.

Men ska ge Dell the benefit of the doubt tills jag sett datorn. De kanske kan ha gjort en dator, skickat den och lyckats leverera den på mindre än en vecka. Är datorn skit lär de få höra det relativt omgående;)

Hur som fick jag kontakta Dell på semestern, för jag VÄGRAR att betala avgifter för att jag ej kunde ta emot datorn.
Om allt stämmer ska jag slippa det (tror det först när jag ser det)

Ska ta min fina lapp från budfriman och ringa imorgon. Påminelsen.... Tror där var info om förseningsavgifter etc.... But I don't care....

Men nu när datorn ändå är i stan och väntar nånstans hade det varit trevligt om jag kan få hit den. För varje dag som går så är det mindre jag behöver backupa... Jag är ju liksom som en hamster... Jag sitter och skriver/grejjar hela tiden. Så utan jag vet om det så finns det ofta en massa nytt här. Och denna datorn jag just nu har. Ja, det är orginal datorn, men det mesta byttes ut veckan innan resan. Denna datorn var ju "tom" men fick panik installeras, så här är en hel del saker på nytt igen...

Det var dagens Dell... Frågan är. Kan det äntligen finnas ett slut nu när den nya kommer.... Jag hoppas det innerligt.... Annars vet jag ej om jag ska skratta eller gråta...

Har ju min MacBook nu... Men av principsak ska denna med fungera, den är betald för ju :P

2 comments:

Anonymous said...

Kan man inte ens få njuta på sin semester? När ska man då få göra det? Tråkigt att Dell ställt till det så och på din bekostnad.

Johanna said...

Håller med, det är trist! Önskade bara att sola och bada och ta det lugnt. Inte att Dell skulle jaga mig i vanlig orgning till ingen nytta.Jag börjar bli varn, men man lackar ut tillsliut


//JOhanan