Friday, November 23, 2007

Hjärnarbete

Då jobbar hjärnan igen... Jag verkar få en massa tankar framåt natten :P

Ännu en gång sitter jag och funderar över WoW. Funderar över om jag vill spela eller inte.
Det sjuka är att svaret inte är enkelt.

WoW är beroendeframkallande (uppenbarligen). Dock anser jag mig inte beroende då jag inte spelat på typ 1månad och faktiskt sitter med dessa tankar.

Det jag tycker är skoj i spelet är att spela med de jag lärt känna. De börjar försvinna, eller bli för bra för mig. Jag påstår inte att jag är en dålig spelare, men jag absolut säga att jag har lång väg kvar till att kalla mig bra spelare.

Senaste tiden blev det att jag spelade mest kvällar på vardagar. Helger använde jag till annat. I detta spelet behöver man vara beredd att spela dygnet runt om man vill avancera och hänga med de man spelar med.
Jag undrar om jag är rätt person för detta.

Har inte kommit igång att spela sen jag kom hem från min semester. Strul med datorn som vanligt, och har valt att vänta, åtmindstonde till efter denna helgen.
Har märkt att jag får mkt tid över.
Jag hinner mer på dagarna och får tråkigt framåt kvällarna.

Detta är förvisso privat, men jag har inte varit så hemlig hitills. Jag är ju sjukskriven. Och för att bli bättre måste jag äta lite mer och mer regelbundet. Jag behöver även få in en sömnrytm. Min sömnrytm var ur balans innan detta spelet vill jag dock påpeka, den har varit det hela mitt liv.

Märker nu att utan WoW får jag så kallad bonus tid, denna kan användas konstruktivt.
Men jag kan inte använda denna tid konstruktivt dygnet runt. Ingen arbetar dygnet runt.
Så ett spel behöver jag. Tyvärr är det så, jag är en Gamer och älskar att spela.

Antingen är det WoW eller ett annat spel. Kan just nu inte komma på vilket spel jag ska testa. Och är inte säker på om jag vill fortsätta med Wow. Någon som förstår mitt dilemma alls??

Jag älskar spelet WoW. Jag hade gärna fortsatt spela det om kraven inte varit så höga och det varit så tidskonsumerande... Ska dock aldrig säga aldrig, kommer kanske spela om en vecka ingen. Men jag hade gärna haft ett alternativ.

Konkreta förslag är välkomna just nu.
Konkreta förslag från nära familj som skriver ät, sov & jobba är mindre uppskattade för det vet jag, det snurrar i mitt huvud dygnet runt. Nu talar vi 1 spel jag kan få avslasta dagens bördor på några timmar på kvällarna...

Strategispel gillar jag... Gillar on-line spel. Gillar teamwork. Men gillar inte när spel går över till blodigt allvar. Jag vill ha skoj....

3 comments:

Fredrik said...

Gå över till att enbart PvP'a i WoW.
Det blir visserligen lite drygt i längden utan någon klan det också, men det går att joina random games och bara spela.

Jag vill påstå att PvP i organiserad form (då är det ju dock inte random games) är lika roligt som att köra instanser..

Men... jag skippade WoW efter att jag kom hem från Japan.
Det känns mest drygt att spela det nu tycker jag, alldeles för mycket fjortisar och tar upp alldeles för mycket tid.

Även om jag saknar det sjukt mycket ibland :p

Fredrik said...

Jag är ju förvisso inte gamer.
Men genom åren har jag förbrukat min icke-konstruktiva tid med att antingen programmera och surfa runt på nätet och lära mig nya saker som är mer relevanta för mina intressen, eller tittat på serier.
Jag föreslår serier :P

Du kan börja med att gå igenom säsong 1 och 2 av Dexter och Heroes.:p

Om du verkligen vill spela finns det ingenting lika bra som ett MMORPG, det är maximalt med samarbete, massvis av annat folk som spelar och som man kan spela med. Ingenting kan mäta sig i strategi, teamwork och on-line.

Om du kan klara dig utan lite av det så föreslår jag att du skaffar din en Xbox, där går det att spela online och det finns rätt många bra spel.
Kostar ju dock jävligt mycket pengar.. Men jag tycker PC spel har gått neråt.

Portal är väl det enda ens lite vettiga PC spelet jag kan komma på just nu.

Johanna said...

@IQue

Hejsan!

Tackar för alla förslag :)

Jo, serier är ett toppen tidsfördriv. Har Fixat och sett 3 avsnitt Heroes, där har jag en del att kolla igenom :P

Sen fixade jag även Dexter, den serien hade jag missat, hehe

Jo, Sluta spela WoW är nog iofs ganska svårt. Men tror jag hamnat i en liknande sits som när du kom hem fån Japan. Man fick lite distans till det, och sen känns det "kluvet" att fortsätta. I mitt fall inser jag hur skoj spelet är. Men också då de dryga fjortisarna och all tid jag lägger ner där, haha

Men att endast köra PvP ett tag är förvisso en bra idé :)

Mjo, inte hört så många nya PC spel som "hypats upp"... X Box får vänta lite. Men det är minst sagt lockande, hehe

Surfa runt är också skoj. Och tiden går snabbare än man tror... Bara vissa kvällar/nätter tiden känns så extremt dryg och lång :P

`hasta la vista`