Thursday, November 15, 2007

Dell lyckades igen

Dell har alltså lyckats igen. Nu förundras jag!

Jag öppnade brevet jag fått av dem, beskrivningen på datorn som skickats. Sen skulle jag ringa budfirman.

På rad 1 i beskrivningen av datorn såg jag att det var en långsammare processor.... Jag hade fått Vista fast jag ej ville... Fått sämre modell etc, detta är ju för fan parodi!!!!

Pratade först med support. Han hörde att denna var sämre, och bara modellen var sämre. Han sa han ej kunde göra mer än koppla mig till kundtjänst.
Långt samtal med kundtjänst. Sen konstaterade kundtjänst att de ej kunde ta dessa besluten det var supports grej. Jag började tappa humöret.

Dell har nu 24h (de sa det själva) på sig att kontakta mig. Och jag informerade att denna datorn kommer jag inte ens att ta emot. Att detta får dem lösa och att jag komemr anmäla dem annars. Detta sista var ett hån. Jag ska i alla fall ha vad jag betalar för. Det var inte "små delar" de hade minskat....

Överreagerar jag, eller är det konsumentnämnden nu? Seriöst, börjar inte detta bli för mycket???

No comments: